آفتاب

آخرین شب مراسم مسلمیه درحرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد

آخرین شب مراسم مسلمیه درحرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد

شهرری ـ ایرنا ـ همزمان با شب شهادت حضرت مسلم بن عقیل و شب عرفه (نهم ذیحجه)، آخرین شب مراسم مسلمیه در فضایی معنوی در حرم حضرت عبدالعظیم با حضور هیات های مذهبی و مردم مومن و خداجوی شهرری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نخستین شب از مراسم مسلمیه همزمان با شب شهادت حضرت امام محمد باقرعلیه السلام (پنجشنبه شب) آغاز شد و با حضور هیات های عزاداری، نسیم محرم در بارگاه نورانی حضرت عبدالعظیم الحسنی وزیدن گرفت.
بنا به سنت دیرینه جمعی از هیأت های مذهبی از سراسر کشور در ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل فرستاده امام حسین(ع) به شهر کوفه، به مدت سه شب در قالب دسته های سوگوار به حرم مطهر مشرف شده و ضمن ارادت به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به برگزاری مراسم عزاداری می پردازند.
دسته های سینه زن به همراه عاشقان آل الله علیهم السلام در صحن های حرم مطهر و نیز مسجد جامع و مصلای بزرگ ری، تجمع کرده و در سه شب ایام مسلمیه مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه کربلای حسینی برپا می کنند.
این مراسم در سالجاری از پنجشنبه شب، 18 شهریورماه تا شنبه شب 21 شهریورماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار شد.
حضرت مسلم بن عقیل سرباز فداکار راه حق، سفیر نهضت سیدالشهداء علیه السلام و فرستاده فرزند رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در نهم ذی الحجّه سال شصت هجری پس از نبردی جوانمردانه و نابرابر به دستور عبیدالله ابن زیاد حاکم ستمگر کوفه به شهادت رسید و اولین جان نثار حماسه تاریخ ساز و جاویدان عاشورا شد.
6139 ** شبد ** 1095
کد N1434297

وبگردی