آفتاب

سمپوزیوم ملی مجسمه های شنی در بافق آغاز شد

سمپوزیوم ملی مجسمه های شنی در بافق آغاز شد

یزد- ایرنا- سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه های شنی روز شنبه در مجموعه تفرجگاهی آبشار بافق در استان یزد آغاز شد.

دبیر سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه های شنی روز شنبه در آیین گشایش این سمپوزیوم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برگزاری این سمپوزیوم شناساندن جاذبه های بکر استان یزد بویژه شهرستان کویری بافق برای جذب بیشتر گردشگر با رویکرد توجه به مقوله فرهنگی و هنری منطقه و قابلیت های توسعه صنعت گردشگری است .
جعفر نجیبی گفت: تاکنون 40 مجسمه ساز آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده اند که از این آثار 15 اثر برتر انتخاب شده که از امروز تا دوشنبه هفته جاری به نمایش درآمده است.
وی با بیان اینکه مجسمه های شنی ماندگاری زیادی ندارد، اظهار داشت: این مجسمه ها بعد از گذشت مدتی بر اثر مرور زمان، عوارض طبیعی و تابش خورشید ماندگاری خود را از دست می دهد.
نجیبی تصریح کرد: با استفاده از قالب گیری و بهره مندی از مواد ماندگار مانند بتن و فایبرگلاس می توان این مجسمه ها را ماندگار کرد.
این هنرمند کشور گفت: آثار برتر ارائه شده در این سمپوزیوم پس از قضاوت داوران انتخاب و به آثار برتر جوایزی اهداء می شود.
نجیبی خاطر نشان کرد: سه داور از تهران و یزد و دبیر سمپوزیوم آثار هنرمندان مجسمه ساز را داوری می کنند.
وی از حضور شرکت کنندگان آماتور در کنار هنرمندان مجسمه ساز خبرداد و گفت: برای تشویق شرکت کنندگان آماتور به یک نفر از شرکت کنندگان بخش جنبی نیز با نظر هیات داوران جایزه داده می شود.
نجیبی برگزاری این سمپوزیوم را در بافق آزمایشی عنوان کرد و افزود: چنانچه اهداف مورد نظر محقق شود، هر سال این سمپوزیوم با کیفیت بهتر در سطح گسترده تر در این شهر برگزار می شود.
نجیبی ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم، مسوولان استان و شهرستان بافق این سمپوزیوم در آینده نزدیک در سطح بین المللی برگزار شود
وی یاد آور شد: برگزاری سمپوزیوم مجسمه های شنی می تواند جوانان و گردشگران را از سراسر کشور به شهر کویری بافق و تلماسه های زیبای این شهر جذب کند.
این سمپوزیوم به مدت سه روز از امروز تا روز دوشنبه در مجموعه پارک آبشار در حال برگزار است و علاقمندان به هنر مجسمه سازی برای دیدن آثار هنری و شرکت درجشنواره تابستانی به بافق سفر می کنند.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
7543/ 6014/
کد N1433881

وبگردی