آفتاب

حکومت آمریکا: فوراً نوت۷ خود را خاموش کرده و هرگز از آن استفاده نکنید

حکومت آمریکا: فوراً نوت۷ خود را خاموش کرده و هرگز از آن استفاده نکنید

پس از اعلامیه رسمی اداره هوانوردی فدرال، دولت آمریکا رسماً از کاربران گوشی‌های سامسونگ خواست تا فوراً نوت ۷ خود را در هرجایی که هستند خاموش کرده و هرگز از آن استفاده نکنند.

به گزارش خبرآنلاین، کمیسیون امنیت محصولات مصرفی آمریکا / CPSC سرانجام تصمیم گرفت تا در اطلاعیه‌ای فوری از شهروندان این کشور بخواهد تا بلافاصله گلکسی نوت 7 خود را خاموش کرده تا انفجار احتمالی رخ ندهد.

هفته گذشته سامسونگ برنامه مرجوع کردن گوشی‌های نوت 7 را به اجرا گذاشت اما با آتش گرفتن خودروی جیپِ مرد فلوریدایی، داستان وارد فاز امنیتی شد و مقامات هشدار دادند که ممکن است تروریست‌ها از این گوشی در هواپیما به‌عنوان بمب استفاده کنند که همین اظهارنظر باعث شد تا مقامات امریکایی به وحشت بیفتند.

سازمان United States Consumer Product Safety Commission ظاهراً غیرانتفاعی است اما دستورات آن لازم‌الاجراست و می‌تواند مانع فروش یک محصول در امریکا شود.

در متن بیانیه این سازمان آمده است{لینک} باتری‌های لیتیوم در نوت 7 سعی می‌کند قدرت زیادی را دربسته کوچک آزاد کند و به همین خاطر ایجاد گرمای بیش‌ازحد منجر به انفجار و آتش سوزی می‌شود و به همین خاطر توصیه اکید می‌شود تا هر کاربر دارنده این گوشی، آن را خاموش کرده و از شارژ مجدد آن جلوگیری کند.

برنامه جدید سامسونگ برای نوت 7

سامسونگ در بیانیه اس رسمی دو حق انتخاب به دارندگان نوت 7 داد:

کاربران نوت 7 را پس داده و یک گوشی گلکسی J به‌صورت موقت دریافت کنند تا پس از آماده شدن گوشی جدید برنامه تعویض انجام شود. البته این برنامه نیاز به تأییدیه CPSC دارد.

پیشنهاد دوم این است که نوت 7 را پس داده و به‌جای آن گلکسی اس 7 یا اس 7 اج نو بگیرند و مبلغی هم (بسته به نوع گوشی) به‌صورت لوازم جانبی از سامسونگ دریافت کنند.

این برنامه سامسونگ در حالی پیشنهاد می‌شود که سازمان CPSC آن را تأیید کند.



 

5656

کد N1433809

وبگردی