آفتاب

فاصله زیادی تا بهبود معیشت معلمان داریم

فاصله زیادی تا بهبود معیشت معلمان داریم

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۰ درصد امکانات رفاهی آموزش و پرورش که امروز در کشور در حال استفاده است اعم از مهمانسرا، درمانگاه در طی این دو سال و نیم اخیر افتتاح و بهره‌برداری شده است و همه این‌ها با دست خالی صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحائی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید آموزش و پرورش خراسان رضوی که در نمازخانه اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، ضمن تسلیت این ایام و زنده کردن یاد و خاطره شهدای فاجعه منا عنوان کرد: نقشی که مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان به جا گذاشت صداقت و اخلاق محمدی‌اش بود که منشأ خیر و برکت در استان شده بود.

وی با بیان اینکه اداره آموزش و پرورش در واحدهای مختلف و حجم فراوان مخاطبانش و جامعه ذی‌نفعش بسیار دشوار است، افزود: کوچک‌ترین بی‌احتیاطی در تصمیم‌گیری نظام آموزش و پرورش عواقب بسیاری در سطح و آینده کشور برجای خواهد گذاشت.

بطحائی تصریح کرد: آموزش و پرورش با وجود وظیفه اصلی‌اش که تعلیم و تربیت است وظایف دیگری نیز دارد که دیده نمی‌شود و نمی‌توان آن را حذف یا سراسری اجرا کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حضور ۱۳ میلیون فرهنگی که در ایام نوروز در استان خراسان رضوی و به خصوص مشهد حضور داشتند، اظهار کرد: در این ایام ۲۰ هزار از همکاران آموزش و پرورشی استان خراسان رضوی در ستاد اسکان حضور یافتند و در طی ۲۰ روز به این زائران فرهنگی خدمت‌رسانی کردند.

وی اضافه کرد: در بحث بیمه تکمیلی ما یک‌میلیون و ۶۰۰ نفر تحت پوشش این بیمه قرار دارند که خودشان این هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

بطحائی با بیان اینکه باید شیوه بیمه تکمیلی تغییر کند، عنوان کرد: ما هر روز ۱.۵ میلیارد تومان سند بیمه تکمیلی را باید رسیدگی و هزینه آن پرداخت شود که بررسی این همه سند بسیار سخت و مشکل است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به دلیل شرایط سخت اقتصادی که در این سال‌ها بر بدنه دولت وجود داشت، خاطرنشان کرد: علیرغم وجود مشکلات فراوان مالی و اعتباری تا پایان امسال ۱۲۰ پروژه رفاهی و درمانی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد امکانات رفاهی آموزش و پرورش که امروز در کشور در حال استفاده است اعم از مهمانسرا، درمانگاه در طی این دو سال و نیم اخیر افتتاح و بهره‌برداری شده است و همه این‌ها با دست خالی صورت گرفته است.

بطحائی با بیان اینکه دولت به تدریج به سمت کاهش فاصله بین حقوق معلمین و بهبود آن پیش می‌رود تصریح کرد: اعداد و ارقام نشان می‌دهد این فاصله در حال کاهش است اما متأسفانه اعتراف می‌کنم فاصله خیلی زیادی تا بهبود معیشت معلمان داریم.

کد N1433725

وبگردی