آفتاب

طرفداران مقتدا صدر در مساجد تحصن کردند

طرفداران مقتدا صدر در مساجد تحصن کردند

بغداد-ایرنا- طرفداران مقتدا صدر در پاسخ به فراخوان رهبر جریان صدر امروز /شنبه/ در مساجد و حسینیه های بغداد و دیگر شهرهای عراق تحصن کرده و روزه اعتراضی گرفتند.

به گزارش ایرنا، طرفداران مقتدا صدر با حضور در مساجد و حسینیه های وابسته به این جریان در مناطق مختلف بغداد، در اعتراض به آنچه گسترش فساد اداری و مالی در کشورشان خواندند، خواستار اصلاحات فراگیر در دولت شدند.
همزمان با این تحصن که از عصر دیروز جمعه آغاز شده است، هواداران صدر با قرائت ادعیه و برپایی محافل قران، تحصن خود را امروز (شنبه) ادامه دادند.
در فراخوان مقتدا صدر آمده است که 'امروز شنبه را به نیت روزه در مساجد و اماکن مقدسه تحصن کنید زیرا با وجود شما بر فساد و تروریسم پیروز می شویم.'
نیروهای امنیتی عراق همزمان با تحصن صدری ها، تدابیر امنیتی را در اطراف مساجد و حسینیه هایی که در آن تحصن برگزار شده است، تشدید کردند.
مقتدا صدر پیش از این در هفته گذشته علاوه بر فراخوان برای انجام یک راهپیمایی، طرفدارانش را به اعتصاب در داویر و سازمان های دولتی نیز فراخوانده بود.
گفته می شود، پیروان این جریان سیاسی عراق در صدد هستند با ابتکارهایی در بروز نارضایتی خود از وضعیت جاری سیاسی در کشور، دولت را وادار به پذیرش نظرات خود کنند.
خاورم *4*353*1770*1144
کد N1433682

وبگردی