آفتاب

اکونومیست: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به سیاست تبعیض روی آورده اند

اکونومیست: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به سیاست تبعیض روی آورده اند

تهران-ایرنا- نشریه معتبر اقتصادی اکونومیست با انتقاد شدید از سیاست جدید کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در تعامل با اتباع خارجی، تحت فشار قراردادن مقیمان برای جبران کسری بودجه از سوی این کشورها را اقدامی نادرست توصیف کرد.

به گزارش ایرنا٬ نشریه اکونومیست در تحلیل خود با اشاره به اینکه کشورهای شورای همکاری به سیاست اخراج تعداد زیادی از کارگران و مقیمان روی آورده اند، نوشت: تنها اقدامی که می تواند به بهبود اقتصاد شورای همکاری کمک کند، کاهش فاصله طبقاتی میان شهروندان و مقیمان است که تاکنون صورت نگرفته است.
این نشریه در ادامه نوشت: کشورهای شورای همکاری با مشکل بزرگی روبرو هستند و آن عدم تمایل شهروندانشان به اشتغال در بخش خصوصی است؛ این مساله نیاز به اتباع خارجی را به امری ضروری تبدیل کرده، با این حال سیاست های تبعیض آمیزی در تعامل با مقیمان درنظر گرفته شده است.
اکونومیست همچنین با اشاره به ورود سه میلیون و 800هزار جوان به بازار کار در کشورهای شورای همکاری تا سال ٢٠٢١ و بحران بیکاری در این کشورها، می نویسد: معضلی که در کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس به چشم می خورد٬ نبود تخصص و بی تجربگی شهروندان برای انجام بسیاری از فعالیت های مرتبط با بخش خصوصی است، موضوعی که نشان می دهد اقتصاد این کشورها به نیروی کار خارجی وابسته است.
این نشریه در ادامه آورده است: امروزه این ذهنیت غلط نزد جوانان کشورهای شورای همکاری وجود دارد که باید به شکلی آسان از حق استخدام در ارگان های دولتی و دریافت حقوق های ماهیانه بالا بهره مند شوند و این مساله بنیه پیشرفت کشورها را ضعیف می کند.

خاورم*320**2041**
کد N1433409

وبگردی