آفتاب
با امضای تفاهم نامه بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت؛

احداث 88 مرکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی در استان سیستان و بلوچستان

احداث 88 مرکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی در استان سیستان و بلوچستان

تهران- ایرنا - با مشارکت و کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، عملیات ساخت 88 مرکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی در استان سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا امروز شنبه، تفاهم نامه ی احداث 88 مرکز جامع بهداشت با حضور محمد مخبر و سید حسن قاضی زاده هاشمی بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید.
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت برای ساخت این مراکز جامع بهداشت و درمان، اعتباری بالغ بر 630 میلیارد ریال اختصاص می دهد. علاوه بر این 88 مرکز، هفت مرکز جامع بهداشت دیگر نیز در مناطق محروم کشور در دست ساخت است. بر این اساس، تعداد کل مراکز جامع بهداشت و درمانِ در حالِ ساخت توسط بنیاد برکت به 95 مرکز خواهد رسید.
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت پیش از این، ساخت 35 مرکز و خانه ی بهداشت را به انجام رسانده است و با در نظر گرفتن ساخت 95 مرکز جامع بهداشت و درمان، تعداد مراکز بهداشت و درمان به 130 مرکز و مناطق روستایی تحت پوشش به 520 روستا می رسد، که نقش مهمی در ارتقای سطح بهداشت و درمان این مناطق خواهد داشت.
لازم به توضیح است در روز دوشنبه 18 خرداد سال 1394 نیز تفاهم نامه ای میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تکمیل ساخت 10 بیمارستان با ظرفیت 1100 تخت در مناطق محروم کشور به امضا رسیده بود که تاکنون 2 واحد بیمارستانی افتتاح شده، 2 واحد آماده ی افتتاح و 6 واحد نیز در دست تکمیل است.
این بیمارستان ها در شهرستان های بانه، مینودشت، فردوس، درگز، نی ریز، بهار، قرچک، میانه و گرمسار در استان های کردستان، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، فارس، همدان، تهران، آذربایجان شرقی و سمنان تکمیل و آماده ی بهره برداری خواهند شد.
تفاهم نامه ی فوق که به منظور ارتقای سلامت محرومان کشور و حمایت از برنامه های درمانی دولت در مناطق محروم با پی گیری رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) عملیاتی شده، در راستای اجرای فرامین ابلاغی سیاست های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» است.
تاکنون ساخت دو بیمارستان 164 تخت خوابی گرمسار و 155 تخت خوابی حضرت فاطمه الزهرا(س) مینودشت توسط بنیاد برکت به پایان رسیده و برای بهره برداری در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از آذرماه 1386 با تأسیس بنیاد برکت برای خدمت رسانی و محرومیت زدایی در مناطق محروم و کم تر توسعه یافته ی کشور، اقدامات گسترده ای در زمینه ی توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، توسعه ی زیرساخت ها و فضاهای آموزشی و ارتقای سلامت جامعه انجام داده است.
اجتمام / 1200
کد N1433392

وبگردی