آفتاب

توکلی: شفافیت در موضوع املاک شهرداری را دنبال می کنیم/ مبارزه با فساد نباید سیاسی شود

توکلی: شفافیت در موضوع املاک شهرداری را دنبال می کنیم/ مبارزه با فساد نباید سیاسی شود

تهران- ایرنا- رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت گفت: این سازمان بحث واگذاری زمین و ساختمان به مدیران شهرداری را بررسی می کند و به دنبال شفافیت در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، احمد توکلی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: براساس وظایف ذاتی موضوع واگذاری زمین و ساختمان به مدیران شهرداری را پیگیری می کنیم که آیا قانونی بوده است یا خیر و اگر قانونی بوده قانون آن چیست و آیین نامه های آن مستند به چه چیزی است و آیا منصفانه و مشروع بوده است؟
وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر و شهرداری در واقع دولت ها و مجالس محلی هستند و شهرداری مجری تصمیمات شورا است.
نماینده سابق مجلس گفت: اگر شورای اسلامی شهر و شهردار تهران که دولت محلی است متهم شده اند حق مردم است که اعتراض کنند و باید زودتر تکلیف آن معلوم شود و تاخیر درباره تصمیم گیری درباره این موضوع غیرقابل قبول است وموجب کاهش قدرت خدمت رسانی این نهادها می شود.
توکلی اطهارداشت: مردم از سازمان دیده بان شفافیت و عدالت انتظار دارند که نتیجه تحقیقات را به مردم اطلاع دهد که واکنش شهرداری در تقویت احساس نیاز به این کار موثر بوده است.
وی ادامه داد: در این زمینه با محمدباقر قالیباف شهردار تهران تماس داشتم که در این زمینه گفت سازمان دیده بان شفافیت و عدالت به عنوان نماینده افکار عمومی این موضوع را بررسی کند.
وی اضافه کرد: شهردار تهران اعلام آمادگی کرد و گفت هرچه اسناد و مدارک نیاز باشد در اختیار ما می گذارد.
این خبر در حال تکمیل است.
سیام*9254**9012
کد N1433350

وبگردی