آفتاب

326 مگاوات به ظرفیت شبکه برق کشور افزوده شد

326 مگاوات به ظرفیت شبکه برق کشور افزوده شد

واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان و واحد بخار فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی شوباد(کهنوج) به ظرفیت کل 326 مگاوات همزمان به شبکه برق سراسری کشور سنکرون شدند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی تولیدنیروی برق حرارتی،با بهره برداری از واحد دوم گازی نیروگاه سمنگان، ظرفیت تولید برق این نیروگاه به 332 مگاوات و ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی شوباد(کهنوج) به 484 مگاوات رسید.

نیروگاه سیکل ترکیبی کهنوج  توسط بخش خصوصی در دو واحد گازی و یک واحد بخاری در کیلومتر15 جاده کهنوج به جیرفت در استان کرمان و نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان درکیلومتر10 جاده سیرجان به کرمان واقع شده است.

با بهره برداری از این واحدهای نیروگاهی، سهم بخش خصوصی در تولید برق کشور به 11785 مگاوات در قالب 77 واحد نیروگاهی و میزان تولید برق، توسط شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی به 37834 مگاوات (253 واحد) رسیده است.

با بهره برداری از دومین واحدگازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان به ظرفیت 166 مگاوات،‌ بخش گاز این نیروگاه خصوصی به ظرفیت کل322  مگاوات به طور کامل وارد مدار شبکه سراسری برق کشور شد و طبق پیش بینی های صورت گرفته، بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان به ظرفیت 160 مگاوات در تابستان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان با سرمایه گذاری مشترک شرکتهای قدس نیرو،کرمان تابلو وکانی مس و نیروگاه سیکل ترکیبی شوباد(کهنوج) با سرمایه گذاری شرکت آرین ماه  تاب گستر در استان کرمان احداث شده اند و شرکت مپنا پیمانکار احداث این دو نیروگاه می باشد. 

 

کد N1433295

وبگردی