آفتاب
ربیعی ابلاغ کرد:

سقف حقوق مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

سقف حقوق مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

ایلنا: وزیر کار دستور العمل تعیین سقف حقوق و مزایای مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و هیات نظارت صندوق ها و سازمان های تابعه وزارت تعاون ،کارو رفاه اجتماعی را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا هیات امنای  صندوق ها و سازمان های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سقف حقوق و مزایای مدیران عامل ، اعضای هیات مدیره و هیات نظارت را در چارچوب های قانونی حقوق ها در سال 95 تصویب کردند که پس از آن ،  شورای حقوق و دستمزد نیز  مصوبه مذکور را تایید کرد.

در دستور العمل تعیین سقف حقوق و مزایای مدیران عامل ، اعضای هیات مدیره و هیات نظارت آمده است :

حقوق و مزایای مدیران  عامل ،اعضای هیات مدیره  و اعضای هیات نظارت صندوق ها و سازمان های بیمه و بازنشستگی تابع وزارت تعاون ،کارو رفاه اجتماعی ( سازمان تامین اجتماعی ،صندوق بازنشستگی کشوری  ، سازمان بیمه سلامت ایرانیان ، صندوق بازنشستگی شرکت ملی فولاد ایران ، صندوق بیمه  اجتماعی روستائیان و عشایر ) که در این دستورالعمل به اختصار سازمان نامیده می شوند ، به استناد ماده (74) قانون مدیریت خدمات کشوری و بند (ت) ماده (8) اساسنامه سازمان تامین اجتماعی بر اساس مقررات این دستور العمل قابل پرداخت می باشد .

حقوق ، امتیاز شغل و مزایای غیر مستمر ماهانه مشمولین این دستورالعمل بر اساس حاصل جمع امتیازات ناشی از ارزشیابی ویژگی های شغل،شاغل  و کیفیت خدمات انجام شده مندرج در امتیازت شاغل مشمولین این دستورالعمل با اعمال ضریب ریالی تعیین می گردد.

تبصره – ضریب ریالی این دستورالعمل در سال 1394 و سال های بعد به میزان ضریب ریالی موضوع قانون مدیریت خدمات کشوری می باشد .

امتیاز ات شاغل مشمولین این دستورالعمل بر اساس مجموع امتیازات،  میزان تحصیلات ،سابقه خدمت و تجربه مفید به شرح ذیل تعیین می شود :

الف – تحصیلات

پزشک فوق تخصص – فوق دکتر تخصصی 000/10 امتیاز

پزشک متخصص 000/9 امتیاز

دکتر تخصصی  000/8 امتیاز

دکتر حرفه ای – پزشک عمومی 000/7 امتیاز

فوق لیسانس 000/6 امتیاز

ب- تجربه مفید

 به ازای هر سال تجربه مفید 280 امتیاز ، مدت خدمت در یکی از سمت های مدیریت حرفه ای ، مدیریت های سیاسی موضوع ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری ، عضویت در مجمع عمومی و هیات مدیره یا ارکان نظیر در شرکت های دولتی ، شوراها و شوراهای عالی ، هیات های نظارت سازمان تابع این دستورالعمل یا تصدی سمت مدیر عامل تجربه مفید تلقی می شود. خدمت در سمت های مشابه به تشخیص هیات  امنا تجربه تلقی می شود .

 ج- سابقه خدمت

 به ازای هر سال سابقه خدمت قابل قبول 200 امتیاز ، سوابق خدمتی قابل تلقی می شود که بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری یا آیین نامه استخدامی سازمان محل خدمت از لحاظ بازنشستگی جزو سابقه خدمت قابل احتساب باشد .

 مدتی که به عنوان تجربه مفید محاسبه شده به طور مضاعف جزو سابقه خدمت قابل احتساب نیست و مدت سابقه خدمت و تجربه مفید تا سقف قابل احتساب می باشد .

امتیاز شغل مشمولین این دستورالعمل به شرح امتیازات مندرج در جدول زیر تعیین می‌گردد:

 

امتیازات شاغل اعضای هیات نظارت بر طبق امتیازات شاغل مشمولین تعیین می شود و امتیاز شغل و فوق العاده بهره وری آنان حداکثر معادل 60 درصد فوق العاده های متناظر اعضای هیات مدیره در سازمان مربوط می باشد که به تصویب هیات امنا می رسد . فوق العاده ها و هزینه های موضوع ماده (10 ) نیز به این گونه اعضاءقابل پرداخت می باشد .

 تبصره – اعضای هیات نظارت که به صورت غیر تمام وقت خدمت می نمایند ، به نسبت ساعات کار انجام شده از حقوق و مزایای اعضای هیات نظارت تمام وقت سازمان مربوط بهرمند می شوند .

به مشمولین این دستورالعمل فوق العاده ها و هزینه  های زیر نیز در صورت استحقاق قابل پرداخت است  :

 فوق العاده ماموریت خارج از کشور بر اساس مقررات مورد عمل درباره مدیران متناظر در شرکت های دولتی پرداخت می گردد.

 کمک هزینه عا ئله مندی و اولاد بر طبق مقررات مورد عمل در مورد کارکنان رسمی تابع قانون مدیریت خدمات کشوری قابل پرداخت می باشد .

 پاداش عملکرد سالیانه اعضائ در صورت عملکرد رضایت بخش آنان به تشخیص هیات امنا

معادل یک  ماه حقوق ، امتیاز شغل و مزایای غیر مستمر ماهیانه می باشد .

 حداکثر حقوق و امتیاز شغل نباید از هفت برابر (7 ) حداقل حقوق کارکنان شاغل مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که هر سال توسط هیات وزیران اعلام می گردد، تجاوز کند.

کسور بازنشستگی ، حق بیمه درمان ، سهم بیمه درمان پایه و سهم پس انداز مشمولین این دستورالعمل اعم از سهم کارفرما و شخص بر طبق مقررات مربوط کسر و به سازمان های ذیربط پرداخت می شود .

 مسئولیت صحت اجرا ی دستورالعمل با مدیر عامل و نظارت بر عهده هیات امنا می باشد . یک نسخه از کلیه احکام صادره به وزارت تعاون ،کارو رفاه اجتماعی ارسال می گردد.

کد N1433089

وبگردی