آفتاب

اقامه دعوی درباره تعرض به تپه 5 هزار ساله در ساوجبلاغ

اقامه دعوی درباره تعرض به تپه 5 هزار ساله در ساوجبلاغ

کرج - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوجبلاغ گفت که با توجه به مستندات جمع آوری شده بر علیه معارضان به تپه 5 هزار ساله لشگر آباد در بخش چهارباغ این شهرستان اقامه دعوا می شود.

علیرضا طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، در پاسخ به مطالبی که توسط پیمانکار تعیین عرصه و حریم تپه باستانی لشگرآباد مبنی برتخریب آن در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: تپه لشگر آباد یکی از تپه های مهم منطقه در چهارباغ است که قدمت آن به هزاره سوم پیش از میلاد می رسد.
طهماسبی اظهار داشت: بخشی از این تپه به دلیل ساخت و سازهای غیر مجاز ویلا، باغچه، جاده و تاسیسات شهری در سال های گذشته مورد تعرض قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بر اساس شواهد موجود و عکس های هوایی ازسال 1383، از زمان استقرار اداره میراث فرهنگی در این شهرستان وضعیت فعلی تپه حفظ شده و از تعرضات بیشتر جلوگیری به عمل آمده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی ساوجبلاغ افزود: تنها یک مورد تعرض به عرصه و حریم وجود داشته که با توجه به مستندات حاضر برعلیه فرد خاطی به دلیل دیوار کشی غیرمجاز از طریق دایره حقوقی اداره کل اقامه دعوا می شود.
وی افزود: در تپه لشگر آباد از دوره های پیش از تاریخ تا دوران تیموری و صفوی سفال یافت شده است و این اثر در تاریخ 2 بهمن 1382 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
1535
کد N1433067

وبگردی