آفتاب

کوچ پاییزی عشایر چهارمحال و بختیاری به مناطق قشلاقی آغاز شد

کوچ پاییزی عشایر چهارمحال و بختیاری به مناطق قشلاقی آغاز شد

شهرکرد- ایرنا - رئیس اداره امور عشایر کوهرنگ گفت: کوچ پاییزه عشایراستان چهارمحال و بختیاری به مناطق قشلاقی منطقه گرمسیری خوزستان از این شهرستان آغاز شد.

قوام فتاحی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: طبق تقویم رسمی کوچ دام سبک عشایر استان از امروز 20 شهریور شروع و تا 20 مهرماه ادامه خواهد داشت.
وی تعداد دام عشایر کوچروی استان را بیش از 400 هزار راس دام سبک اعلام کرد و تصریح کرد: مسیر حرکت کوچ با گذراز گردنه ' تاراز' و یل راه های 'لاسوزنی' و پل 'ماربره 'به منطقه بازفت می رسند و با توقف چند روزه با گذر از زردکوه بختیاری وارد مناطق قشلاقی استان خوزستان خواهند شد.
رئیس اداره امورعشایر کوهرنگ با اشاره به هماهنگی لازم مسئولان شهرستان کوهرنگ برای ایجاد امنیت عشایر در زمان کوچ افزود: ماموران نیروی انتظامی با همکاری نیروهای بسیج عشایر با استقرار در مسیر کوچ را همراهی خواهند کرد.
فتاحی از آمادگی کامل پلیس راهور در محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری - خوزستان در زمان اجرای تقویم کوچ عشایر خبرداد و تصریح کرد: پلیس تحویل لباس شب رنگ به منظورکاهش تصادفات جاده ای هنگام عبور دام از امتداد جاده ها درشب را در دستور کارخود قرارداده است.
وی از تامین و انتقال آب آشامیدنی سالم با تانکر سیار به ایل راههای عشایری را از دیگر اقدامات این اداره متولی در خدمات رسانی به این قشر مولد و آسیب پذیر جامعه عنوان کرد.
استان چهارمحال و بختیاری با 126 هزارنفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک درون کوچ و برون کوچ ، دومین استان عشایری کشور بعد از استان فارس است.
6199/ 1484
کد N1433045

وبگردی