آفتاب
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

آل سعود با درآمدهای نفتی دهان مدعیان حقوق بشر را بسته است

آل سعود با درآمدهای نفتی دهان مدعیان حقوق بشر را بسته است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: رژیم جعلی آل سعود با درآمدهای حاصل از فروش نفت، دهان مدعیان حقوق بشر را بسته است.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اراک در مصلی بیت المقدس این شهر افزود: حادثه منا در سال گذشته به دلیل بی کفایتی آل سعود در مدیریت حج، جهان اسلام را داغدار کرد و هیچ یک از جوامع بین المللی، کوچکترین توضیحی از سران این رژیم خودکامه نخواستند چرا که آن ها با پول نفت دهان همه مدعیان حقوق بشر را بسته اند.
وی ادامه داد: بر اساس فرمایش های مقام معظم رهبری، رژیم آل سعود حتی اگر در حادثه منا گناهکار هم نباشد باید از جوامع اسلامی و خانواده های داغدار این حادثه عذرخواهی و دلجویی می کرد، اما تکبر و غرور سران این رژیم باعث شده تا نسبت به جام مسلمانان بی تفاوت باشند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تا امروز در مقابل خودکامگی این غده سرطانی سکوت اختیار کرده بود اما وقاحت آن ها به جایی رسیده که امروز به صورت آشکار به نظام جمهوری اسلامی توهین می کنند.
به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: رژیم آل سعود و همه متحدانش باید بدانند که ملت غیور ایران اسلامی به پشتوانه قرآن، اهل بیت(ع) و مقام معظم رهبری در مقابل هر قدرتی که بخواهد به مواضع انقلاب اسلامی توهین کند، ایستادگی کرده و جواب دندانشکن از سوی این ملت دریافت می کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی حرمین شرفین را متعلق به همه مسلمانان جهان دانست و گفت: ساماندهی و مدیریت بیت الله الحرام به ویژه در آیین حج از موضوعاتی است که کشورهای اسلامی باید در این خصوص چاره اندیشی کنند تا این اماکن و مناسک مقدس به صورت جمعی مدیریت شود و درآینده شاهد اینگونه حوادث نباشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم رهبری شیعیان بحرین، از سوی آل خلیفه نیز گفت: آل خلیفه نیز مزدور دیگری است و همه توهین ها و جسارت های آل خلیفه به شیعیان بحرین با حمایت های این رژیم جعلی و خودکامه آل سعود و استکبار انجام می شود.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: اقدامات آل خلیفه بر علیه شیعیان در بحرین با حمایت های رژیم آل سعود، آمریکا و اسرائیل جنایتکار صورت می گیرد که جلوگیری از این امر نیازمند اتحاد و همدلی مسلمانان جهان است.
وی اضافه کرد: رژیم آل خلیفه گمان می کند که با دستگیری سرکردگان انقلابی در این کشور می تواند فریادهای مظلومانه و حق طلبانه ملت بحرین را خاموش کند اما باید بداند که این اقدامات ضمن پیچیده تر کردن اوضاع بحرین، موجب شعله ور شدن مسائل طایفه ای در این کشور شده و این رژیم را در سراشیبی سقوط قرار می دهد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه اول نماز جمعه این هفته اراک نیز، قرآن کریم را چراغ هدایتگری و مسیر حق تعالی معرفی کرد و گفت: قرآن باید در همه زوایای زندگی انسان نهادینه شود زیرا هر نقصانی، حاصل مهجوریت و فاصله گرفتن از قرآن است.
به گزارش ایرنا،وی ادامه داد: با تشریح و تبیین موازین قرآن کریم در جامعه می توان مردم را به خوبی هدایت و ریشه همه آسیب های اجتماعی را نابود کرد.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی را احیاگر سیره اهل بیت(ع) دانست و گفت: این انقلاب شکوهمند، ایران ریشه در اعتقادات دینی و باورهای ارزشمندی دارد که خیر دنیا و آخرت را برای هر انسانی به ارمغان می آورد.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت سالروز شهادت امام باقر(ع) در هفتم ذی الحجه نیز گفت: آن امام همام با دریای علم بی پایان خویش به پرسش های علمی مردم روزگار پاسخ می گفت و پیچیدگی های برخی معارف را با حل آنها و توضیح های عالمانه آسان و روشن می کرد.
وی ادامه داد: تاریخ نگاران و افرادی که امام پنجم شیعیان(ع) را از نزدیک درک کرده اند از آن بزرگوار به عنوان فردی گشاده رو نام برده اند که در صدقه دادن، جود، بخشش و به کار بستن آداب و توصیه های اسلامی می کوشید و سنت های دین پیامبر اکرم(ص) را در عمل به همگان می آموخت.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.
3017/6013/
کد N1432071

وبگردی