آفتاب

دستیار ویژه لاریجانی:۲جنگ با درایت رهبری از سر کشور کوتاه شد/آمریکا پیام داد درباره منطقه گفتگو کنیم

دستیار ویژه لاریجانی:۲جنگ با درایت رهبری از سر کشور کوتاه شد/آمریکا پیام داد درباره منطقه گفتگو کنیم

تسنیم نوشت:دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: آمریکایی‌ها و برخی از کشورها، علاقمند بودند بعد از توافق هسته‌ای، در مسائل منطقه‌ای توافقاتی صورت گیرد.

حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: روزی محمد حسنین هیکل، خبرنگار و روزنامه‌نگار برجسته مصری با من صحبت می‌کرد. من در این سال‌ها، چهار، پنج بار با او ملاقات داشتم. به خوبی یاد دارم او همواره به من می‌گفت که شما باید قدر رهبر معظم انقلاب را بدانید چراکه ما چنین رهبری را در هیچ‌جای دنیا و در جهان معاصر نداریم.

اهم اظهارات دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل را در ادامه می‌خوانید:

* مساله مدنظر من این است که در تمام این مراحل بحرانی نکته‌ای که برای من جالب بود، نوع هدایت رهبر انقلاب در مسائل بود.

* در 2 مرحله، دو جنگ تحمیلی با درایت مقام معظم رهبری از سر کشور کوتاه شد. با این تصمیمات تاریخی، ایران از فضای اشتباهات طرف‌های مقابل و بازیگران پرمدعای خارجی، در راستای تأمین حداکثری امنیت کشور و منطقه استفاده کرد.

* خطی که محور آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه دنبال می‌کنند، تضعیف و حذف محور مقاومت در منطقه است و در ادامه آن، خط تقویت بالاترین حد تثبیت و امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه است.

* باید بگویم که عربستان یک کشور بزرگ و مهم در منطقه است و در سیاست خارجی نمی‌توانیم هیچ یک از کشورهای منطقه و به‌ویژه همسایگان را نادیده بگیریم.

* فراموش نمی‌کنم روزی سعودالفیصل به من گفت که "ما به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم". بالاخره این کاری که آمریکایی‌ها با "بن‌علی" و "مبارک" کردند، ممکن است که هر لحظه در عربستان نیز صورت گیرد.

* آمریکایی‌ها و برخی از کشورها، علاقمند بودند که بعد از توافق هسته‌ای، در مسائل منطقه‌ای توافقاتی صورت گیرد. آنها بارها این پیام را به‌طور غیرمستقیم و باواسطه، منعکس کردند که "ما آمادگی داریم و فکر می‌کنیم که ما و شما می‌توانیم در مسائل منطقه گفت‌وگو و آنها را حل کنیم."

۲۹۲۱۵

کد N1431751

وبگردی