آفتاب
اختصاصی

دیپلمات ارشد هندی: روابط ایران و هند به نفع امنیت منطقه و جهان است

دیپلمات ارشد هندی: روابط ایران و هند به نفع امنیت منطقه و جهان است

دهلی نو-ایرنا- سفیر پیشین هند در ازبکستان و ترکیه ،روابط ایران و هند را به نفع منطقه و جهان دانست و تصریح کرد تهران و دهلی نو فصل جدیدی از همکاری را آغاز کرده اند.

'ام.کی. بهادراکمار'، روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا با اشاره به دیدار اخیر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با نخست وزیر و مشاور عالی امنیت ملی هند اظهار کرد دراین دیدارها دو طرف بر عزم جدی بر احیای همکاری سه جانبه بین ایران ،هند و روسیه تاکید کردند.
وی اظهار کرد شمخانی در دیدار با مقامات هندی بر همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم تاکید کرد.
این کارشناس ارشد هندی با نگرانی از وضعیت امنیتی افغانستان اظهار کرد راهبرد امریکا در قبال افغانستان و پاکستان به بن بست رسیده است .
وی با بیان اینکه هند به شدت از فعالیت داعش در افغانستان و پیوستن تعدادی از جواان هندی به این گروه نگران است
تصریح کرد ایران و هند نگرانی یکسانی در خصوص رشد افراط گرایی دارند.
سفیر پیشین هند در ازبکستان و ترکیه ،همکاری ایران وهند را باعث تثبیت وضعیت در افغانستان دانست و تصریح کرد هند به ائتلاف منطقه ای خود با ایران اهمیت زیادی می دهد.
وی با اشاره به اجرای طرح توسعه بندر چابهار تصریح کرد همکاری ایران و هند می تواند در مبارزه با خطرات امنیتی افغانستان تاثیر گذار باشد.
این کارشناس ارشد مسائل بین المللی اظهار کرد تفاهم راهبردی با ایران می تواند به هند در دستیابی به اهداف منطقه ای و رشد اقتصادی دو کشور تاثیر گذار باشد.
وی ، ایران را کشوری مترقی و با هدف توصیف و تصریح کرد ایران بر خلاف حکومت های اشرافی عرب دارای یک دید جهانی ، هدف خاص و اهمیت زیادی برای منطقه و جهان است .
سفیر اسبق هند در ازبکستان و ترکیه گفت تصمیم هند برای برقراری روابط راهبردی با ایران اقدام درست و به نفع دو کشور است .
*آساق*267*1600
کد N1431159

وبگردی