آفتاب

صندوق بین المللی پول: محدودیت ها مانع از رشد اقتصاد فلسطینیان شده است

صندوق بین المللی پول: محدودیت ها مانع از رشد اقتصاد فلسطینیان شده است

تهران – ایرنا – صندوق بین المللی پول با انتشار بیانیه ای اعلام کرد محدودیت آمد و شد به فلسطین که بیش از دو دهه است از سوی تل آویو وضع شده، جلوی هرگونه رشد اقتصاد فلسطینیان را گرفته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، صندوق بین المللی پول، بی ثباتی سیاسی در فلسطین را عامل دیگر رکود در سرزمین های اشغالی می داند. طبق برآورد این صندوق، اگر محدودیت های آمد و شد در فلسطین اشغالی وجود نداشت، سرانه رشد اقتصادی این منطقه از سال 1994 تاکنون بین 37 تا 130 درصد افزایش می یافت.
دلیل فاصله میان کمینه و بیشینه برآورد در تخمین صندوق، این است که این نهاد اقتصادی، سه سناریوی متفاوت را برای رشد اقتصاد فلسطین در نظر گرفته است.
رژیم صهیونیستی مدعی است محدودیت های آمد و شد در فلسطین را با هدف تامین امنیت خود وضع کرده است.
به گزارش ایرنا، صندوق بین المللی پول در حالی این گزارش را منتشر کرد که اواخر ماه جاری میلادی قرار است کشورهای کمک کننده به فلسطین نشستی برای کمک مالی به سرزمین های اشغالی داشته باشند.
همین گزارش یادآور شده است که کمک های مالی به فلسطینیان روندی کاهنده را می پیماید و دولت خودگردان فلسطینی امسال با 500 میلیون دلار کسری مواجه خواهد شد. این رقم با 3.5 درصد از تولید ناخالص داخلی در سرزمین های اشغالی برابری خواهد کرد.
اروپام**9163**1572
کد N1431144

وبگردی