آفتاب

اندونزی برخلاف اوباما و سازمان ملل از سیاست های دوترته حمایت کرد

اندونزی برخلاف اوباما و سازمان ملل از سیاست های دوترته حمایت کرد

کوالالامپور – ایرنا – اندونزی که با معضل اعتیاد شهروندانش به مواد مخدر و قاچاق مواد افیونی مواجه است روز پنجشنبه برخلاف 'باراک اوباما' رئیس جمهوری آمریکا و سازمان ملل از سیاست های 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین در مقابل شدید با مواد مخدر حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، 'بورد بودی واسسو' رئیس مبارزه با مواد مخدر اندونزی از سرکوب قاچاقچیان مواد مخدر در فیلیپین حمایت کرد و گفت که در خط مقدم از بین بردن همه قاچاقچیان خواهد بود.
پس از اجرای سیاست های دوترته در فیلیپین طی بیش از دو ماه گذشته حدود 3 هزار نفر از قاچاقچیان و دست اندرکاران توزیع مواد مخدر توسط نیروهای پلیس و برخی افراد به قتل رسیده اند که آمریکا و سازمان ملل این قتل ها را 'فراقانونی' می داند.
رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر اندونزی که پیش از این پیشنهاد ساخت زندان قاچاقچیان محکوم به مرگ در جزیره ای که توسط تمساح ها محافظت می شود، داده بود، گفت که این تنها راه حفظ کشورش از مواد مخدر است.
وی گفت: اعدام محکومین داخلی و خارجی متهم به قاچاق مواد مخدر مرحله ای از جنگ در برابر افزایش استفاده از مواد مخدر به شمار می رود.
به نوشته 'کمپاس'، این مقام اندونزیایی که پیش از این نیز گفته بود اندونزی می تواند سیاست های فیلیپین علیه مواد مخدر را دنبال کند، افزود 'ما معتقدیم اگر چنین سیاستی در اندونزی اجرا شود، تعداد قاچاقچیان مواد مخدر به شدت کاهش خواهد یافت'.
وی پیش از این گفته بود که بخش مبارزه با مواد مخدر اندونزی در صدد خرید سلاح و تجهیزات بیشتر برای سرکوب قاچاقچیان مواد مخدر است.
'سلامت پریبادی' سخنگوی آژانس مبارزه با مواد مخدر اندونزی نیز اعلام کرد: اگر قانون به ما اجازه می داد می توانستیم سیاست های فیلیپین در سرکوب قاچاقچیان را دنبال کنیم اما قوانین کشور به ما اجازه شلیک به مجرمین را نمی دهد.
وی یادآوری کرد که واسسو پیش از این به نیروهای خود گفته است ما باید از اسلحه های خود فقط برای اجرای قانون استفاده کنم.
اندونزی از سال گذشته میلادی تاکنون حکم اعدام حدود 20 قاچاقچی و محکوم را اجرا کرد که بیشتر آنها خارجی بودند.
حدود چهار میلیون و 200 هزار نفر در اندونزی به مواد مخدر آلوده شده اند و روزانه حدود 50 نفر به دلیل مصرف موادمخدر جان خود را از دست می دهند.
براساس قانون اندونزی حکم اتباع خارجی که بیش از پنج گرم مواد مخدر به اندونزی حمل کنند، اعدام یا حبس ابد است.
آساق**241**1611
کد N1431041

وبگردی