آفتاب

زوم دوربین رسانه های خارجی بر جاذبه های گردشگری مازندران

زوم دوربین رسانه های خارجی بر جاذبه های گردشگری مازندران

ساری - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت که به فرجام رسیدن برجام اشتیاق رسانه های خارجی را برای به تصویر کشیدن جاذبه های طبیعی و تاریخی این استان افزایش داده است .

دلاور بزرگ نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ارائه درخواست برای به تصویر کشیدن جاذبه های گردشگری مازندران از سوی رسانه های خارجی در پسا برجام روند فزاینده داشته و تاکنون چندین گروه مستند ساز خارجی برای این منظور به استان سفر کرده اند .
وی ادامه داد : بیشتر این رسانه ها و مستند سازان از کشورهای اروپائی و آسیایی از جمله آلمان ، ژاپن ، اسپانیا و انگلیس بودند که با حضور در مازندران ، از جاذبه های استان فیلمبرداری کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت : آخرین نمونه در این زمینه ورود 2 گروه مستندساز از دو شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان و اسپانیایی زبان بود که در سفر کاری چند روزه جاذبه های طبیعی منحصر بفرد مازندران از جمله چشمه باداب سورت ، دریاچه چورت و الندان را تصویربرداری کردند .
وی اضافه کرد : پس از آماده سازی و انجام کارهای تدوین ، این فیلم های مستند در این 2 شبکه خارجی به نمایش گذاشته می شود .
بزرگ نیا یکی از دلایل استقبال رسانه های خارجی در زوم کردن دوربین هایشان روی جاذبه های گردشگری مازندران را وجود شباهت های طبیعی و آب و هوایی این استان از جمله دریا و جنگل با کشورهای اروپایی بشمرد.
وی گفت : مشاهدات و بررسی های ما نشان داده است که در کنار این جاذبه های گردشگری ، فرهنگ و هنر بومی و سنتی استان نیز مورد توجه ویژه مستندسازان و گردشگران خارجی قرار گرفته است .
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران ساخت و پخش مستندها از شبکه های تلویزیونی کشورهای دیگر را بهترین شیوه برای تبلیغ و معرفی جاذبه های فرهنگی و تاریخی مازندران دانست و افزود : خوشبختانه پسابرجام فرصت مناسبی را برای این منظور در اختیار ما قرار داده است تا جاذبه های استان را معرفی کنیم .
** افزایش 200 هزار نفری گردشگر خارجی
بزرگ نیا یکی از نتایج معرفی جاذبه های گردشگری مازندران در رسانه های خارجی را افزایش آمار ورود گردشگران خارجی به این استان در سه سال گذشته برشمرد .
وی گفت : تا قبل از سال 92 تعداد گردشگران خارجی که به مازندران سفر می کردند اندکی بیش از یکصد هزار نفر بود ، اما در سال 94 استان ما شاهد ورود 320 هزار گردشگر خارجی بود که افزایش بیش از 200 هزار نفری را نشان می دهد .
مازندران با برخورداری از مناظر طبیعی جنگل و سواحل دریا یکی از کانون های مهم مسافرت و حضور گردشگران است و سالانه حدود 30 میلیون نفر گردشگر داخلی به این استان می آیند .
2096/1654
کد N1430898

وبگردی