آفتاب
معاون وزیر ورزش و جوانان:

شوراها وشهرداری ها ظرفیت بالایی برای ارتقای جایگاه ورزش دارند

شوراها وشهرداری ها ظرفیت بالایی برای ارتقای جایگاه ورزش دارند

تهران - ایرنا - معاون توسعه منابع و پشتبانی وزیر ورزش و جوانان گفت: شوراها و شهرداری ها ظرفیت بالایی برای ارتقای جایگاه ورزش در کشور دارند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سید مناف هاشمی روز پنج شنبه در سی و یکمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها افزود: 117 هزار عضو شوراهای اسلامی در سراسر کشور توان بسیار بالایی برای ارتقای جایگاه ورزش در جامعه است که می بایست به صورت بهینه از این ظرفیت استفاده شود.
وی برای ارتقای جایگاه ورزش کشور از اعضای شوراهای اسلامی و نمایندگان مجلس خواست با توجه به این که فصل بودجه نزدیک است از بخش ورزش حمایت بیشتری کنند و تسهیلات بهتری نیز در این خصوص قائل شوند .
معاون توسعه منابع و پشتبانی وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: با توجه به این که سرانه اماکن ورزش در ایران کمتر از یک متر است تقاضا داریم با همکاری و مساعدت اعضای شوراها و همچنین شهرداری ها این سرانه افزایش یابد .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری طرح های نیمه کاره در بخش ورزش، آمادگی این وزارتخانه را برای واگذاری این طرح ها به شهرداری ها اعلام کرد .
وی تصریح کرد: شهرداری ها این طرح های نیمه کاره را تکمیل کنند وبا حفظ مالکیت برای وزارت ورزش از آنها بهره برداری شود.
معاون وزیر وزرش و جوانان در خصوص ورزش همگانی نیز گفت: این ورزش دارای جایگاه بالایی است اما متاسفانه در ایران انچنان که باید به آن قدر گذاشته شود نشده است .
هاشمی از شهرداری ها تقاضا کرد امکانات وکمک های خود را در این بخش افزایش دهند .
وی با یادآوری این که در دنیا به ورزش همگانی به عنوان یک اصل برای سلامت در جامعه اهمیت داده می شود، گفت: در کشور ما نیز در این خصوص برنامه های خوبی انجام شده اما بهتر است شهرداری و شوراها نیز در قالب برنامه ریزی های مدون به ارتقای جایگاه ورزش همگانی کمک کنند .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استعداد یابی در ورزش بسیار مهم است، اظهارداشت: کشور ما سرشار از استعداد های بسیار زیاد در حوزه های گوناگون بخصوص ورزش است .
وی تاکید کرد: 117 هزار عضو شورایی در سراسر کشور ظرفیت بسسیار بالایی است برای شناساسیی این استعدادها چراکه در بخش دولتی به تنهایی نمی توان این استعدادها را شناسایی کرد .
ادامه دارد...
اجتمام** 2181 ** 1336
کد N1430695

وبگردی