آفتاب
رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور:

800 هزار خانوار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار دارند

800 هزار خانوار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار دارند

قم- ایرنا - رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: درحال حاضر 800 هزار خانوار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، اکبر شوکت شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت هفته تعاون و تجلیل از تعاونی های برتر قم در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) قم ، با اشاره به وجود یک میلیون و 400 هزار کارگر ساختمانی در سطح کشور ، آنان را از اقشار زحمت کش و طبقه پایین دست جامعه دانست، و افزود: در سال های گذشته خدمات گسترده ای در بحث امنیت شغلی کارگران با پیگیری های انجمن صنفی کارگران ساختمانی انجام شده است.
وی با اشاره به تشکیل سندیکاهای کارگران ساختمانی در استان های قم، فارس و مازندران در سال 75 و همچنین تشکیل آن در بیشتر استان های کشور از سال 85، افزود: انجمن کارگران ساختمانی با حدود 300 شعبه در کشور بزرگترین تشکل صنفی کارگران را تشکیل می دهد.
شوکت همچنین قانون بیمه کارگران ساختمانی مصوب سال 86 ، قانون رفع موانع اجرایی بیمه کارگران ساختمانی ،مصوب سال 90 و ماده 18 قانون بهبود محیط کسب و کار را ماحصل تلاش های این سندیکاها عنوان کرد، و افزود: در حال حاضر قوانینی دیگر از جمله سامان هی اتباع بیگانه به عنوان تهدید کننده امنیت شغلی کارگران داخلی و قانون کاهش حوادث کار از دیگر قوانینی است، که تلاش می شود، در مجلس به تصویب برسد.
وی با بیان اینکه حدود یک میلیون و100 هزار سهمیه بابت بیمه کارگران ساختمانی درسطح کشور مصوب شده است، افزود: تا پیش از سال 86 و تصویب قانون بیمه کارگران ساختمانی که مصوب کارگروه قانون رفع موانع بیمه کارگران ساختمانی است، 90 درصد آنان حتی یک روز هم سابقه بیمه نداشتند، ولی امروز 800 هزار خانوار کارگر ساختمانی تحت پوشش قرار دارند.
وی با اشاره به رونمایی از سامانه پالایش بیمه کارگران ساختمانی، افزود: هدف از ایجاد این سامانه تحت پوشش قرار دادن همه کارگران ساختمانی و راستی آزمایی در این زمینه است، و در آینده اقشار دیگر کارگری از جمله قالیبافان و رانندگان نیز ازآن استفاده خواهند نمود.
وی با تقدیر از معاونت رفاهی وزارت تعاون دولت تدبیر و امید برای تاسیس این سامانه افزود: راه اندازی این سامانه باعث شد بانک اطلاعات جامع ایرانیان نیز به صورت کامل در سطح کشور ایجاد شود.
علاوه بر رونمایی از سامانه پالایش بیمه کارگران ساختمانی تجلیل از خانواده شهید سجاد روشنایی یکی از فعالان تعاون و شهید مدافع حرم نیز از جمله بخش های مختلف این همایش بود.
13 تا 19 شهریورماه هفته تعاون نامگذاری شده است.
7403/ 6133/
کد N1430513

وبگردی