آفتاب
مدیرکل امور زنان ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

مسائل زنان و خانواده با نگاه آسیب شناسانه بررسی می شود

مسائل زنان و خانواده با نگاه آسیب شناسانه بررسی می شود

تهران - ایرنا - مدیر کل امور زنان و خانواده ستاد امر معروف و نهی از منکر گفت: مسائل زنان و خانواده در کمیسیون امر به معروف این ستاد با نگاه آسیب شناسانه مورد بررسی قرار می گیرد.

طهورا نوروزی با بیان این که دومین کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر زنان و خانواده در هفته جاری تشکیل شد روز پنج شنبه به خبرنگار معارف ایرنا افزود: مهم ترین وظیفه این کمیسیون ارائه مشاوره در تدوین سیاست ها و اجرای اثربخش برنامه های ستاد امر به معروف در حوزه زنان و خانواده و همچنین آسیب شناسی اجرای امر به معروف در حوزه زنان و خانواده با توجه به نظرات حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است.
وی تصریح کرد: پیشنهاد اولویت های معروف و منکر در حوزه خانواده در سطح دستگاه های اجرایی، ارائه برنامه های پیشنهادی برای ترویج امر به معروف به دستگاه های اجرایی و همچنین بررسی و ارائه نظر درباره برنامه ها و فعالیت های دستگاه ها در موضوع زنان و خانواده از دیگر وظایف این کمیسیون است.
مشاور ستاد امر به معروف و نهی از منکر در امور زنان و خانواده همچنین گفت: برای پیشبرد امور این کمیسیون به موضوع جلب مشارکت و استفاده از توان و تخصص سمن ها و تشکل های غیردولتی زنان توجهی ویژه صورت می گیرد.
وی از برخی آسیب های اجتماعی به عنوان بزرگ ترین منکرات یاد کرد و اظهارداشت: نگاه ما در حوزه مسائل زنان و خانواده فراتر از مباحث دینی است و لذا معتقدیم مهم ترین ارکان معروف در این حوزه شامل تشکیل و تحکیم و تعالی خانواده و تعمیق باورهای دینی است.
نوروزی خاطرنشان کرد: دومین کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر زنان و خانواده این ستاد در راستای نهادینه سازی قانون امر به معروف و نهی از منکر در سال های اخیر و با توجه به ظرفیت حوزه زنان و خانواده در تسهیل اجرای قانون به منظور اجرای بند پنجم ماده 16 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تشکیل شده است.
وی افزود: در این جلسه که با حضور مرضیه وحید دستجردی مشاور قوه قضاییه به عنوان رییس این کمیسیون و مشاوران امور زنان و خانواده وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز امور زنان و خانوداه وزارت خانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، تعاون و همچنین شهرداری تهران، سازمان بسیج مستضعفین و صدا و سیما برگزار شد، مسائل مختلف حوزه زنان و خانواده بررسی شد.
فراهنگ**1003**1823 ** 1336
کد N1430507

وبگردی