آفتاب

توافق حزب الله وحزب سوسیالیست ترقیخواه برای حمایت از ثبات سیاسی وامنیتی لبنان

توافق حزب الله وحزب سوسیالیست ترقیخواه برای حمایت از ثبات سیاسی وامنیتی لبنان

بیروت – ایرنا - همزمان با مه آلود بودن فضای سیاسی داخل لبنان، مقامات ارشد حزب الله و حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه شامگاه چهارشنبه ملاقات و برای حمایت از ثبات سیاسی ، اقتصادی و امنیتی لبنان توافق کردند.

به گزارش ایرنا، این ملاقات و توافق در حالی صورت گرفت که« ابوفاعور» وزیر بهداشت و از نزدیکان « ولید جنبلاط» رئیس حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه اتهام برخی رسانه های مغرض و فتنه انگیز لبنانی علیه حزب الله را رد کرد و آن را بی اساس خواند.
ابوفاعور در گفت وگوئی رسانه ای در خصوص تهدیدهای امنیتی ولید جنبلاط گفت: حزب الله هرگز ما را تهدید نکرده است و آنچه را برخی رسانه ها نوشته و یا گفته اند ناشی از تراوش های ذهنی آنها است.
وزیر بهداشت لبنان با تاکید به اینکه « ما تهدیدها را به حزب الله نسبت نمی دهیم»، افزود: تهدیدها جدی است و ما هم با جدیت با آن برخورد می کنیم.
وی با بیان اینکه« نوع ، زمان و شکل تهدیدها مشکوک است»، خاطرنشان کرد: تهدیدهائی را که روزنامه الاخبار مطرح کرده است ، دستگاه های امنیتی و قضائی لبنان پیگیری می کنند و عده ای بازداشت شده و پرونده تحویل دادگاه نظامی شده است و منتظر نتایج تحقیقات و بازجوئی ها هستیم.
پیشتر رسانه های لبنانی اعلام کرده بودند که گروه تروریستی تکفیری داعش « ولید جنبلاط» را به ترور تهدید کرده است.

** توافق های دو جانبه
بخش رسانه ای حزب سوسیالیست ترقیخواه با صدور بیانیه اعلام کرد که در چارچوب تماس های دائم بین این حزب و حزب الله ، نشستی با حضور مقامات ارشد آنها برگزار شد و دو طرف بر ضرورت افزایش تماس ها و ادامه گفت و گوهای دوجانبه تاکید کرد کردند.
« حسین الحاج حسن» وزیر صنعت و « محمد فنیش» وزیر امور پارلمان، « علی عمار» و « حسن فضل الله» عضو پارلمان و « الحاج وفیق صفا» رئیس کمیته ارتباطات و هماهنگی های حزب الله به نمایندگی از حزب الله و « اکرم شهیب» وزیر کشاورزی و « وائل ابوفاعور» وزیر بهداشت و « ظافر ناصر» رئیس دبیرخانه و « هادی ابوالحسن» هماهنگ کننده داخلی حزب سوسیالیست ترقیخواه به نمایندگی از این حزب در این نشست حضور داشتند.
در این بیانیه آمده است: دو طرف بر ضرورت تقویت و تحکیم روابط دو جانبه و اهمیت تماس ها و همکاری های موجود در زمینه ها و پرونده های مختلف تاکید کردند.
دو طرف ضمن بررسی اوضاع کنونی لبنان بر ضرورت افزایش تلاش ها در این مرحله حساس برای جلوگیری از بحران های متراکم سیاسی ، اقصادی و معیشتی و حمایت از ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی و ادامه گفت وگوی بین گروه های مختلف تاکید کردند.
خاورم ** 1324
کد N1430441

وبگردی