آفتاب

جنتی: احیای تمدن نوین اسلامی در گرو تقویت مساجد است

جنتی: احیای تمدن نوین اسلامی در گرو تقویت مساجد است

مشهد- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: پرچم احیای تمدن نوین اسلامی با تحقق مسجد تراز اسلامی، که جایگاه و پایگاه مجاهدان و مطهران است، به اهتزاز درآمده است.

به گزارش ایرنا، در پیام علی جنتی به نهمین دوره اندیشه های آسمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، که توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرائت شد، آمده است: زمانی که حضرت امام (ره) از مساجد به عنوان مرکز و سنگر اسلام یاد کرده و رسالت این خانه های نور را تبدیل شدن به مراکزی برای تربیت صحیح انسان ها در ابعاد مختلف تعبیر نمودند، نگاه تمدن ساز با محوریت مسجد برای تحقق آرمان های جامعه اسلامی سرلوحه فعالیت های فرهنگی قرار گرفت.
در این پیام آمده است: مصادیق بیت الله با تقویت پیمان های بین مسلمان و رشد و ارتقای علم دینی مومنان و نهادی برای مقابله با انحراف انحطاط و ابتذل است.
جنتی در پیام خود افزوده است: شاخه های این شجره طیبه که از منبع زلال اندیشه اسلامی تامین می شود هر زمان بالنده تر و پرثمر تر در آسمان جهان می درخشد و تصویری زیبا و شوق انگیز را نمایان می سازد؛ به یقین دل های عاشق و سرشار از شور انقلاب با احساس مسئولیت مساجد را مظهر بهجت و نشاط ایمانی زندگی پاک خردمندانه و سالم قرار می دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرده است: در مقابل این جبهه عظیم دشمنان شیطان صفت نیز با لشکر ظلمانی و با هدف کم تلالو نشان دادن نور خانه خدا ضرورت آرامش بصیر و هم افزا را در پیشرفت فکری و معنوی برای همگان و در همه حوزه ها به یک اصل انکار ناپذیر می کند.
وی یادآور شده است: حضور مدیران، فعالان و فرهیختگان کانون های فرهنگی مساجد کشور در سلسله همایش های آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی آن هم در پناه و جوار آستان مقدس و ملکوتی حضرت امام رضا (ع) فرصتی مغتنم برای ترویج گفتمان مسجد است.
در انتهای پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: اینجانب به همه تلاشگران و منادیان علم و آگاهی و خادمان فرهیخته مساجد، از علما و روحانیت معظم که نقش امامت را به عهده دارند درود می فرستم.
نهمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی با حضور 2 هزار و 150 نفر از مدیران کانونهای فرهنگی مساجد کشور تا 20 شهریور در مشهد ادامه دارد.
شبد/7498/5132/ 3404
کد N1430214

وبگردی