آفتاب

معاون وزیر آموزش وپرورش: اردوگاههای آموزشی یک مدرسه کامل است

معاون وزیر آموزش وپرورش: اردوگاههای آموزشی یک مدرسه کامل است

یزد - ایرنا - معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: فضای اردوگاههای آموزشی با توجه به کارکردهای اثرگذار این مجموعه ها، در حکم یک مدرسه کامل است و برای کمک به تعلیم و تربیت دانش آموزان باید از این فضاها استفاده بهینه شود.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا کفاش شامگاه چهارشنبه در جمع مدیران اردوگاه های دانش آموزی سراسر کشور در یزد تصریح کرد: طبق سند تحول بنیادین در نظام آموزش وپرورش فقط کلاس های درس به عنوان فضای آموزشی قلمداد نمی شوند و با توجه به این رویکرد بهره گیری از فضاهای اردویی به عنوان یک کلاس و مدرسه آموزشی دارای جذابیت باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با تشریح اثرات آموزشی فضاهای پرورشی خارج از مدارس گفت: بخشی از دانش آموزان از فضای خشک کلاس های درس بیزارند و بنا براین باید از دیگر فضاهای آموزشی مانند فضاهای اردوگاهی برای جذب آنان به مباحث تعلیم و تربیت استفاده شود.
کفاش خاطرنشان کرد: اگر برخی آموزش ها را بر حسب نیاز و برای توفیق بیشتر به فضاهای اردویی ببریم بدون شک با لذت بخش شدن آموزش برای دانش آموزان خروجی بهتری حاصل می شود.
معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش وپرورش از افزایش اعزام دانش آموزان به عتبات، اجرای طرح همیار مشاور در اردوها، اعزام زیارت اولی ها برای مشهد مقدس و ساماندهی آموزش دانش آموزان در تشکل های پیشتاز و فرزانگان در سال های اخیر خبرداد.
کفاش، ارائه شیوه های آموزشی متنوع و طبقه بندی شده در اردوگاهها و بین مدیران و عرضه شناسنامه آموزشی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برای بهبود فعالیت این مراکز عنوان کرد.
وی ایجاد بانک اطلاعات برای مدیران، دست اندرکاران و تمام اردوگاه های کشور را ضروری دانست و بر تهیه و تدوین اطلاعات مورد نیاز ابن بانک ها تامید کرد.
معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در سفر یکروزه خود به یزد ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، در افتتاح ساختمان خیرساز کانون فرهنگی و تربیتی سیدالشهدا (ع) رضوانشهر اشکذر و همایش مدیران و مربیان تربیتی مدارس شهر یزد شرکت کرد.
اولین دوره متمرکز آموزشی، مهارتی مسئولان اردوگاه های دانش آموزی کشور به مدت سه روز به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد.
استان یزد دارای 180 هزار دانش آموز ، 600 مربی تربیتی و اردوگاه های مختلف کشوری و استانی است.
شبد/7536/ 6014/3404
کد N1430188

وبگردی