آفتاب

ادامه بارندگی در مازندران/ رامسر تنها قربانی سیلاب

ادامه بارندگی در مازندران/ رامسر تنها قربانی سیلاب

ساری - ایرنا - بارندگی رگباری که صبح امروز (چهارشنبه) از غرب مازندران آغاز شد ، همچنان تا زمان تهیه این گزارش در شامگاه، در مناطق مختلف با شدت کم و بیش ادامه دارد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بارندگی تا حوالی ظهر امروز به مناطق مرکزی استان رسید و از عصر امروز هم به مناطق شرقی سرایت کرده و تمامی مناطق مازندران را در بر گرفت .
با وجود هشدارهای پی در پی هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران مازندران ، این بارندگی به خاطر اتخاذ تدابیر پیشگیرانه ، تاکنون خسارت چندانی نداشت و رامسر تنها شهرستانی بود که رگبار شدید سبب جاری شدن سیلاب و ایجاد مقداری خسارت شد.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران امشب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : این بارندگی که از بامداد امروز در استان آغاز شد به خاطر شدتی که در رامسر داشت سبب جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف این شهرستان شد.
علی اصغر احمدی افزود : سیلاب سبب تخریب حیاط دادگستری شهر رامسر شد و به چن دستگاه خودروی داخل حیاط خسارت وارد کرد.
وی گفت که بخشی از جاده جواهرده هم بر اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب دچار رانش شد که بلافاصله با حضور نیروهای امدادی و فنی و امکانات مورد نیاز جلوی رانش گرفته شد.
احمدی توضیح داد : رانش جاده در این منطقه سبب شد تا بخشی از یک قبرستان که در حاشیه آن قرار داشت رانش کند که ماموران شهرداری رامسر با کمک نیروهایی از شهرهای همجوار موفق شدند در سریع ترین زمان مشکل را رفع کنند .
وی افزود : بارندگی در حال حاضر هم در استان ادامه دارد و تمامی مناطق مازندران را متاثر کرده است .
مدیرکل مدیریت بحران مازندران به آماده باش نیروها و کارکنان دستگاههای امدادی استان تا بیستم شهریور اشاره کرد و گفت : این آماده باش در قالب لغو مرخصی ها بوده تا چنانچه مشکلی بروز کرد ، نیروها به منطقه اعزام شوند.
** آبگرفتگی در ساری و اختلال در زندگی عادی
در همین حال گزارش خبرنگاران ایرنا از مناطق مختلف شهر ساری حاکیست که بارندگی شامگاه چهارشنبه در این شهر باعث جاری شدن سیلاب در خیابان ها و آبگرفتگی پیاده روها شده است .
مشاهدات خبرنگار ما نشان می دهد که خیابان های قارن و فرهنگ ، 2 خیابان اصلی و تجاری شهر ساری زیر آب رفت و در بخشی از این خیابان ها میزان آب به حدی بود که مغازه داران تلاش کردند تا از ورود آن به داخل مغازه ها جلوگیری کنند.
در خیابان طالقانی ، دروازه بابل ، خیابان پیروزی و تعدادی از خیابان های مناطق غربی و مرکزی ساری هم آبگرفتگی سبب ایجاد اختلال در زندگی روزمره مردم و کسبه شد .
مدیرکل مدیریب بحران مازندران در این باره هم به خبرنگار ایرنا گفت : آب گرفتگی در چند نقطه شهر ساری وجود داشت ولی مقطعی بود .
احمدی افزود : تاکنون بجز رامسر ، هیچ گزارشی از ایجاد خسارت بر اثر بارندگی امروز دریافت نشده است .
** ادامه ناپایداری های جوی
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت که بارندگی تا ظهر فردا در استان ادامه دارد و از عصر پنجشنبه از شدت ناپداری ها کاسته خواهد شد.
احمد اسدی افزود : روز جمعه هوای مازندران صاف تا کمی ابری خواهد بود ولی از بعد از ظهر شنبه دوباره شهروندان و گردشگران شاهد آغاز ناپایداری خواهند بود .
وی بارندگی امروز را برای استان مازندران پربرکت توصیف کرد و گفت که تا عصر امروز بیشترین میزان بارندگی در شهرستان رامسر به میزان 142 میلی متر ثبت شده است .
اسدی میزان بارندگی در ساری را 17 میلی متر اعلام کرد و افزود در سایر مناطق استان هم بارندگی وجود داشت که کمترین آن چهار نیم میلی متر بوده است .
معاون هواشناسی مازندران بیشترین سرعت باد همراه با بارندگی در روز چهارشنبه را 15 متر برثانیه معادل 54 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد .
وی گفت : همان گونه که پیش بینی شده بود برخلاف جمعه گذشته این بار میزان بارندگی در مازندران بیشتر بود ولی سرعت باد کاهش داشت .
طوفانی که بامداد جمعه گذشته مازندران را در نوردید بین 90 تا 110 کیلومتر سرعت داشت و سرعت لحظه ای آن هم در شهرستان قائمشهر به 130 کیلومتر رسیده بود.
بر اثر شدت طوفان جمعه گذشته بیش از 6 هزار خانه در 13 شهرستان و 200 روستای مازندران خسارت دید. میزان کل خسارت طوفان نیز بیش از 2 هزار میلیارد ریال بود.
شبد/1654/ 3404
کد N1430086

وبگردی