آفتاب

گلایه مخاطبان از مشکلات کندی و قطعی سامانه ثبت آنی اسناد/ رئیس کانون سردفتران: عموما مشکل خاصی نیست

گلایه مخاطبان از مشکلات کندی و قطعی سامانه ثبت آنی اسناد/ رئیس کانون سردفتران: عموما مشکل خاصی نیست

برخی از مخاطبان می‌گویند در تعدادی از دفترخانه‌ها، بعضا برای انتقال و ثبت اسناد رسمی، با مشکل کندی و قطعی سامانه آنی ثبت مواجه می‌شوند. رئیس کانون سردفتران و دفتریاران می‌گوید عموما مشکل خاصی پیش نمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بحث ثبت آنلاین اسناد، پس از اینکه سامانه زیرساخت این موضوع توسط سازمان ثبت اسناد کشور به وجود آمد، در کلیه دفترخانه ها، اجرایی شد.
با وجودی که رئیس سازمان ثبت اسناد کشور از اجرای خوب و کارکرد مناسب این سامانه در دفترخانه ها خبر می دهد، بعضا تعداد معدودی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم کامنت می گذارند که این سامانه در برخی ساعات دچار اختلال می شود. یکی از مخاطبان در این باره نوشته: سلام، ثبت املاک از ده شهریور ماه به صورت الکترونیکی افتتاح شده است و دیگر روش قبلی که ثبت در دفاتر کاغذی بود اعتباری ندارد. در حال حاضر کلا سیستم الکترونیکی در دفاتر اسناد قطع است و مردم در دفاتر، سرگردان شده اند و تنها جوابی که دریافت می کنند، این است: سیستم قطع است. متاسفانه هیچ کسی در اداره اسناد پاسخگو نیست و تمام واحدها فقط تماسهای تلفنی را بهم پاس می دهند. اینجانب در حال حاضر ساعت 1:45 دقیقه روز شنبه 13م شهریور از صبح در دفترخانه به همراه فروشنده نشستم، و متاسفانه نماینده بانک مسکن دفترخانه را ترک کرد، و مشخص نیست نقل و انتقال کی انجام خواهد شد. آیا وقت مردم انقدر بی ارزش است؟
مشکل را دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در بین گذاشتیم. دشتی اردکانی که برای سرکشی به دفترخانه های کردستان به سنندج رفته بود در پاسخ به این مشکل گفت: این را باید از سازمان ثبت سئوال کنید، زیرا این سامانه تحت نظر سازمان ثبت است. ولی عموما چنین مشکلی از سوی مردم گزارش نمی دهد. سامانه را الان در کردستان دیدیم که بسیار خوب کار می کند و مشکلی نیست.
او درباره احتمال اختلال در این سامانه گفت: بعضا ممکن است اینترنت منطقه ای که دفترخانه در آن قرار دارد، دچار اختلال شود که مربوط به مخابرات است، انشالله مشکل خاصی برای مردم پیش نمی آید.


46231

 

کد N1429988

وبگردی