آفتاب
ژنرال آمریکایی حامی هیلاری کلینتون:

رئیس جمهور آینده آمریکا نیروهای نظامی را از افغانستان خارج نکند

رئیس جمهور آینده آمریکا نیروهای نظامی را از افغانستان خارج نکند

«جان آلن» از حامیان هیلاری کلینتون گفت: رئیس جمهور آینده آمریکا از خروج نیروهای نظامی آمریکایی را از افغانستان جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «رصد»، «جان‌ آلن» ژنرال بازنشسته آمریکایی و از حامیان هیلاری کلینتون گفت: رئیس جمهور بعدی آمریکا باید خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را متوقف ساخته و توان نظامیان آمریکایی را در این کشور تقویت کند و حتی شمار آنها را افزایش دهد.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی همچنین افزود: به جنگ در افغانستان منابع مالی کمی اختصاص داده شده است. وی ابراز اطمینان کرد که هیلاری کلینتون برای برقراری ثبات در افغانستان، تلاش‌های لازم را افزایش خواهد داد.

به‌ گفته آلن، هیلاری کلینتون در سال ۲۰۰۹ خواهان اعزام شمار بیشتری از نیروهای آمریکایی نظر به تصمیم نهایی باراک اوباما در مورد بزرگترین موج حضور آمریکا در افغانستان شده بود.

جان آلن در ادامه تصریح نمود: هیلاری کلینتون به وی در زمان ماموریت اش به‌ عنوان فرمانده نیروهای آیساف در افغانستان کمک بسیاری کرده است.

جان آلن روابط بسیار نزدیکی با هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد. وی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ به‌ عنوان فرمانده نیروهای آیساف در افغانستان و از سال ۲۰۱۴ به‌ عنوان نماینده آمریکا برای مبارزه علیه گروه تروریستی داعش فعالیت داشته است.

کد N1429838

وبگردی