آفتاب
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

نخستین زیارتگاه شهدای برون مرزی در سروآباد احداث می شود

نخستین زیارتگاه شهدای برون مرزی در سروآباد احداث می شود

سنندج- ایرنا- رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برای نخستین بار زیارتگاه شهدای برون مرزی در روستای دزلی شهرستان سروآباد احداث می شود.

سردار محمدرضا نقدی روز چهارشنبه در بازدید از روستای دزلی و دیدار با اهالی این روستا افزود: منطقه دزلی یک مقر برون مرزی است و اولین جایی بود که رزمندگان سپاه، بسیج و نیروهای پیشمرگ کرد آن را از ورود دشمنان و خطر سقوط نجات دادند.
وی اضافه کرد: برای گرامیداشت یاد و خاطر این شهدا به زودی در منطقه دزلی یک زیارتگاه و یادمان برای یادبود شهدای برون مرزی این منطقه ایجاد خواهیم کرد و گردشگری منطقه را توسعه خواهیم داد.
وی اظهار کرد: دزلی یک منطقه مهم تاریخی است که باید گردشگری راهیان نور و گردشگری انقلابی را در آن توسعه دهیم و به عمران و اقتصاد مردم این منطقه کمک کنیم.
وی با اشاره به رشادت ها و جانفشانی های مردم این منطقه افزود: مردم منطقه دزلی افرادی غیور و مرزدار هستند که در طول هشت سال جنگ تحمیلی زیر گلوله باران رژیم بعثی عراق مقاومت و ایستادگی کردند و اجازه ورود دشمن را به این منطقه ندادند.
وی اضافه کرد: مردم دزلی در دوران دفاع مقدس بسیار خوب درخشیدند و حماسه های بزرگی در عملیات های برون مرزی آفریدند.
وی افزود: منطقه دزلی پتانسیل بسیاری بالایی دارد و تلاش خواهیم کرد در دوران بسیج سازندگی در این منطقه برای اشتغال جوانان و تولید گام های مثبتی برداشته شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: منطقه دزلی برای فعالیت های کشاورزی، باغداری، زنبورداری و دام داری ظرفیت خوبی دارد و در این راستا تسهیلاتی را برای مردم منطقه در نظر خواهیم گرفت.
وی افزود: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تلاش خواهیم کرد جوانان منطقه در صف تولیدکنندگان اقتصادی کشور قرار گیرند .
به گزارش ایرنا، روستای دزلی از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد در فاصله 25 کیلومتری از مرکز این شهرستان واقع شده است که در دوران دفاع مقدس چندین بار از سوی نیروهای هوایی و زمینی رژیم بعث عراق مورد تهاجم قرار گرفت.
شهرستان مرزی سروآباد در 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/3020/1772
کد N1429793

وبگردی