آفتاب

سرگردانی کارگران سابق سازمان امور مالیاتی برای معوقات مزدی

سرگردانی کارگران سابق سازمان امور مالیاتی برای معوقات مزدی

ایلنا: با گذشت 10 ماه از اخراج حدود 12نفر از کارگران «سازمان امور مالیاتی مرکز تهران» هنوز نه معوقات مزدی هشت ماهه این کارگران پرداخت شده و نه در شرایط کاری باقیمانده همکاران آنها تغییری ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا، هیجدهم آبان ماه سال گذشته (94) 12 نفر  از  مجموع حدود 30 نفر از کارگران واحد اسکن و کمک ممیزی  « سازمان امور مالیاتی مرکز تهران»، ، با تمدید نشدن قرارداد کار اخراج شدند. 

یکی از کارگران اخراجی در تشریح جزییات مشکلاتشان گفت: در فروردین ماه سال 94 بعد از خروج آخرین شرکت پیمانکار سازمان امور مالیاتی مرکز تهران تا مدتی از نظر استخدامی بلاتکلیف شدیم  و در این مدت مدیران تنها وعده مستقیم شدن قرار دادهای جدید را می‌دادند تا اینکه پس از سپری شدن 8 ماه به همراه 11 همکار دیگر اخراج شدم.

به گفته او؛ در زمان اشتغال بکارمان برای مشخص شدن وضعیت شغلی مان  چندین بار به  کارفرمای مربوطه مراجعه کردیم و ظاهرا همین مراجعات مکرر بهانه‌ای شد تا کارفرما به دلیل عدم نیاز ما را اخراج کند.

این کارگر همچنین تصریح کرد:  پس از تعدیل ما تعداد 10 نفر دیگر از همکاران باقیمانده به مرور ترجیح دادند تا به همکاری خود خاتمه دهند و در حال حاضر تنها 8 نفر در ممیزی اداره  لاله زار کار با شرایط سخت کار می کنند.

این کارگر درباره روند پی‌گیری حقوقی دریافت مطالبات‌شان گفت: پس از اخراج مسلم شد که کارفرما حتی حاضر نیست بابت هشت ماه مزدی که در غیاب پیمانکار انجام داده‌ایم تسویه حساب کند برای همین در نهایت هر 12نفر شکایتی را در اداره کار شمال شرق تهران مطرح کردیم که آنهم به دلیل غیر مرتبط تشخیص دادن پرونده ما از دستور کار مراجع تشخیص و حل اختلاف کنار گذاشته شد.

وی بابیان اینکه پس از این اتفاق همه آنها مجبور به طرح شکایتی در دیوان عدالت اداری شدند؛ افزود: در نهایت دیوان عدالت اداری نیز با استناد به اینکه نتوانسته‌ایم مدارک لازم مبنی بر داشتن رابطه همکاری را ارئه دهیم، ادعای مسئولان اداره مالیات مرکز تهران را پذیرفت و اعلام کرد که ما باید برای وصول مطالبات خود به پیمانکار مراجعه کنیم.

او ادامه داد: این درحالی است که همه ما بعد از رفتن پیمانکار به مدت هشت ماه برای کارفرمای اصلی (اداره مالیات مرکز تهران) کار کردیم و در این مدت پیمانکار هیچ نقشی نداشته است.

وی افزود: صرف نظر از این مسئله از طریق باقیمانده همکارانمان در اداره مالیات مرکز تهران مطلع شدیم که همه آنها به اداره مالیات منطقه لاله زار منتقل  شده‌اند و با شرایطی مانند قبل یعنی بدون داشتن قرارداد و مشخص بودن شرایط کار و حقوق و مزایا و برخورداری از بیمه تامین اجتماعی مشغول کارند.

به گفته این کارگر در حال حاضر دریافتی همکاران باقیمانده آنها که هرکدام بین یک تا چهار سال سابقه کاری دارند تا نزدیک به 700 هزار تومان می‌شود که تازه آنهم از طریق واریز شدن به حساب یکی از کارکنان پرداخت می‌شود.

کد N1429565

وبگردی