آفتاب

اذهان عمومی باید به عمق فاجعه منا و جنایات آل سعود آگاه شوند

اذهان عمومی باید به عمق فاجعه منا و جنایات آل سعود آگاه شوند

ایلام - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با بیان اینکه شهدای منا نباید فراموش شوند، گفت: باید با آگاه کردن مردم از این فاجعه و ماندگاری آن در اذهان عمومی عمق جنایات آل سعود بر همگان آشکار شود.

به گزارش ایرنا، سلمان رستمیان روز چهارشنبه در ستاد استانی یادواره شهدای منا اظهار کرد: با وجود اینکه در استان ایلام هیچ شهید یا مجروحی در فاجعه منا نداشتیم اما برای تشریح و اطلاع رسانی این حادثه هولناک و حضور نداشتن مردم ایران در کنگره عظیم حج امسال برنامه های گرامیداشت این عزیزان در مراسم دعای عرفه و عید قربان به بهترین شکل اجرا می شود.
وی افزود: بی تدبیری آل سعود در مورد حادثه عظیم منا و نیز ممنوعیت اعزام حجاج ایرانی باید از طریق رسانه ها ابعاد جهانی به خود گیرد و نباید آنها گمان کنند که ملت ایران تحت تاثیر ممانعت عربستان از ورود حجاج، جنایت منا را فراموش می کنند.
رستمیان تاکید کرد: آداب و مناسبات روز عرفه و عید قربان با همکاری دستگاه هایی چون بنیاد شهید، حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه، سپاه، شهرداری و دیگر ادارات با موضوع گرامیداشت 465 شهید منا در گلزار شهدای گمنام ایلام برگزار می شود.
وی در رابطه با اینکه این افراد در شمار شهیدان قرار می گیرند، گفت: مقام معظم رهبری بعد از اطمینان حاصل کردن از این جنایت مبنی بر تضعیف شیعیان و هدف به شهادت رساندن و توطئه آل سعود، آنها را شهید خواندند.
رستمیان یادآور شد: ما باید برای آگاهی مردم و شفاف سازی افکار عمومی این موضوع را مطرح کنیم و جایگاه این شهیدان را ارزشمند و گرامی بدانیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام افزود: همه امکانات و تمهیدات لازم برای اجرای برنامه های گرامیداشت یادواره شهدای منا را فراهم کرده ایم و از مسئولان اجرایی می خواهیم برنامه های پیشنهادی خود را اطلاع دهند.
مشاور استاندار ایلام در امور ایثارگران نیز در این نشست اظهار کرد: تبیلغات با اطلاع رسانی تفاوت دارد بنابراین صدا و سیما باید در حوزه تبلیغات مشارکت کند و خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز اطلاع رسانی در این زمینه را عهده دار شود و بخش ویژه ای را به اخبار این مراسم اختصاص دهد.
جواد رحیمی مقدم گفت: هر چند در استان ایلام شهید منا نداشتیم اما بنا به وظیفه خود باید اهمیت موضوع را در نظر گرفته و وظیفه خود را ادا می کنیم.
وی افزود: برای پوشش خبری این موضوع در ایلام باید رسانه ها، خبرگزاری ها و روابط عمومی ها متمرکز شوند ضمن اینکه از سایر اقلام تبلیغاتی از جمله نصب بنر در سطح شهر با همکاری شهرداری ها باید استفاده کرد.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امورایثارگران استان ایلام نیز اظهار کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، فاجعه منا دارای ابعاد داخلی و خارجی گسترده ای است و دنیا در انتظار عکس العمل ملت ایران در برابر این جنایت است.
کریم دارایی گفت: متولی برنامه های یادواره شهدای منا بنیاد شهید است و چهار کمیته برای برگزاری منسجم این آیین تشکیل شده که شامل کمیته مراسم به ریاست بنیاد شهید، کمیته تبلیغات به ریاست صدا و سیمای مرکز ایلام، کمیته تشکل های مردم نهاد به ریاست سپاه و کمیته اطلاع رسانی به ریاست خبرگزاری ایرنا است که نقش مهمی در جاودانگی این یادواره دارند.
وی تاکید کرد: تبلیغات باید از طریق صدا و سیما به گوش دنیا برسد و استان ما از سایر استان ها عقب نماند هر چند شهید منا نداریم اما هدف و نفس کار یکی است.
دارایی یادآور شد: با توجه به برگزاری این آیین در گلزار شهدای گمنام ایلام، انتظار داریم دستگاه های مربوطه مجموعه عکس های این واقعه را استخراج و این مکان در مراسم دعای عرفه مزین به تمثال شهدای منا شود.
یادواره شهدای منا روز سه شنبه 23 شهریور در بهشت رضا و بر سر مزار شهدای گمنام برگزار می شود.
7180/9002
کد N1429492

وبگردی