آفتاب
در اطلاعیه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر عنوان شد؛

6 توصیه به مسافران روزهای پایانی تابستان

6 توصیه به مسافران روزهای پایانی تابستان

تهران - ایرنا - ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به مناسبت تعطیلات پیش رو و سفرهای مردم در روزهای پایانی تابستان اطلاعیه ای، توصیه های را به مسافران و گردشگران در شش بند صادر کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ضمن گرامیداشت و تبریک اعیاد قربان و غدیر و با توجه به پایان تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه ها طی اطلاعیه ای، توصیه هایی را برای اطلاع عموم مسافران و گردشگران ارائه کرد.
متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:
1 - با عنایت به اعلام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس سراسر کشور در روز شنبه سوم مهر ماه وهمچنین فعالیت سایر مراکز دانشگاهی، لذا به عموم هموطنان عزیز که از فرصت تعطیلات تابستان برای سفر های زیارتی و سیاحتی بهره مند شده اند توصیه می شود، زمان بازگشت سفر خود را به گونه ای مدیریت نمایند که بازگشت آنان با روزهای اول و دوم مهرماه مصادف نشود.
2 - به تمامی مسافران و گردشگران توصیه می گردد با عنایت به اینکه 22 و 30 شهریور ماه تعطیل رسمی می باشد، اصلح است بازگشت خود را به گونه ای مدیریت نمایند تا در روزهای پایانی هفته آخر به شهر های خود عزیمت نموده و روز های آغازین هفته آینده را به فراهم نمودن مقدمات جهت آغاز با نشاط سال تحصیلی فرزندان خود اختصاص دهند.
3 - به مسافران، گردشگران و زائران گرامی توصیه می شود در مسیر بازگشت ضمن حفظ آرامش خود در ترافیک های احتمالی، نهایت همکاری را با پلیس راهور ناجا و مأموران راهداری بعمل آورده و از توقف های غیرضروری در حاشیه جاده ها و سایر نقاط که موجب ترافیک می شود خودداری نمایند.
4 - همچنین لازم است ستادهای اجرایی خدمات سفر استانها و تمامی دستگاه های عضو ستاد ضمن آماده باش کامل در روزهای پایانی شهریور ماه، نسبت به ارائه خدمات مناسب سفر و اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران و زائران، اقدامات پیشگیرانه لازم را معمول داشته و با استقرار در اماکن پر ازدحام مسافران و در مبادی ورودی و خروجی شهرها نسبت به مدیریت سفر های بازگشت هموطنان اقدام نمایند.
5 - به مسافران، گردشگران و زائران گرامی توصیه می شود برای کسب اطلاعات راههای کشور با شماره 141 سازمان راهداری یا شماره 120 راهور ناجا و برای کسب اطلاعات از وضعیت جوی و آب هوایی مسیر سفر با شماره 134 سازمان هواشناسی تماس حاصل نمایند و با کسب اطلاعات کافی سفری ایمن و با آرامش را برای خود و خانواده برنامه ریزی نمایند.
6 - هموطنان عزیز می توانند قبل از شروع سفر و یا حین سفر اطلاعات مورد نیاز خود را در خصوص هر کدام از جزئیات سفر از طریق سامانه ملی اطلاعات گردشگری به شماره 09629 اخذ نمایند.
همچنین اگر پیشنهاد و یا شکایتی از بخشهای خدمات سفر داشته باشند نیز با شماره مذکور تماس گرفته و با ارائه نقطه نظرات خود ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر را در برنامه ریزی های آتی یاری نمایند.
فراهنگ ** 3079 ** 1071
کد N1429411

وبگردی