آفتاب

نخست وزیر لهستان خواستار یکپارچگی اتحادیه اروپا شد

نخست وزیر لهستان خواستار یکپارچگی اتحادیه اروپا شد

وین- ایرنا- ' بئاتا شدوو' نخست وزیر لهستان، روز گذشته در جریان گفت وگوهای کشورهای گروه 'ویشه گراد' (کشورهای شرق مرکزی اروپا) خواستار یکپارچگی و انسجام در اتحادیه اروپا شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از آپا (خبرگزاری اتریش)، نخست وزیر لهستان همچنین هرگونه توزیع سهمیه ای برای پناهجویان در اتحادیه اروپا را رد کرد و افزود: موضع ما بدون تغییر باقی مانده است. ما معتقدیم که مسئله مهاجرت یک بحران جدی است که باید از روش های دیگر حل شود.
بر اساس این گزارش، روز سه شنبه در این نشست هر 4 کشور چک، اسلواکی، لهستان و مجارستان موسوم به گروه «ویشه گراد» در خصوص اقداماتی برای افزایش قدرت اتحادیه اروپا به توافقاتی دست پیدا کردند.
'ویکتور اوربان' نخست وزیر مجارستان نیز بعد از پایان این نشست با اشاره به شرایط بحرانی پناهجویان به خبرنگاران گفت: علت مهاجرت جنگ نیست، بلکه غنی بودن و ضعیف بودن است. اتحادیه اروپا به دلیل استاندارد بالای زندگی جذاب است.
وی ضمن اعتراض به سیاستمداران محافظه کار ملی در اتحادیه اروپا، هشدار داد: اگر اتحادیه اروپا در سیاست های خود شفاف عمل نکند، همه چیزش را از دست می دهد.
ویشه گراد همچنین خواستار انجام اصلاحاتی در بازار داخلی و حمایت از سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا شد. آنها معتقدند باید اصلاحاتی در ارایه خدمات اتحادیه اروپا صورت گیرد تا این نهاد چه از نظر سیاسی و چه از نظر اقتصادی در جهان قوی تر و کارآمدتر باشد.
اعضای ویشه گراد، همچنین خواستار لغو روادید شهروندان اوکراینی برای ورود به اتحادیه اروپا شدند.
اروپام**441**1485
کد N1429408

وبگردی