آفتاب
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:

14 شرکت تعاونی سهامی عام وارد فرابورس می شوند

14 شرکت تعاونی سهامی عام وارد فرابورس می شوند

تهران- ایرنا- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از ورود 14 شرکت تعاونی سهامی عام به فرابورس خبر داد و گفت: هیچ محدودیتی برای حضور شرکت ها در بازار سرمایه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، شاپور محمدی روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از اساسنامه تعاونی عام برای ورود به بورس در محل اتاق تعاون ایران، در جمع خبرنگاران افزود: مقدمات ورود شرکت های یاد شده به فرابورس فراهم است و هرچه سریعتر می توانند ورود یابند.
وی گفت: در صورتی که شرکت های تعاونی سهامی عام باشند، محدودیتی برای ورود به بورس ندارند به طوری که سهام به افراد قابل معامله باشد.
محمدی افزود: میزان سهامی که شرکت های تعاونی می توانند داشته باشند دیگر محدود به عضویت نیست، بلکه سهام مالکیت تلقی می شود. اشخاص حقیقی تا نیم درصد و اشخاص حقوقی تا پنج درصد می توانند سهام داشته باشند.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار می گوید، در صورتی که شرکت های تعاونی سهامی عام (فراگیر ) باشند تا میزان 10درصد هم امکان پذیر است. بنابراین نقدشوندگی مناسبی از این جهت وجود دارد و افراد می توانند خرید و فروش کنند.
محمدی در پایان تاکید کرد، هیچ محدودیتی از نظر بازار سرمایه برای حضور در بازارهای مالی برای شرکت های تعاونی سهامی عام وجود ندارد.
اقتصام(3)9123 **1561
کد N1429299

وبگردی