آفتاب
خدابخشی در پاسخ به مهر اعلام کرد:

دولت هدف‌گذاری کاهش نرخ بیکاری را در برنامه ششم حذف کرد

دولت هدف‌گذاری کاهش نرخ بیکاری را در برنامه ششم حذف کرد

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در مجلس، از حذف هدف‌گذاری کاهش نرخ بیکاری در برنامه ششم توسعه توسط دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خدابخشی امروز در نشست خبری در تشریح فعالیت های کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در مجلس با اشاره به ارائه لایحه مرتبط با برنامه ششم در تایخ ۲۶ دی ماه سال گذشته به مجلس اظهار داشت: نمایندگان در آن زمان هم نسبت به عنوان و هم نسبت به محتوای تقدیم شده از سوی دولت انتقاد داشتند.

وی افزود: از جمله انتقادات نمایندگان نسبت به محتوای لایحه، برنامه‌ای بود که هدف گذاری مشخصی در آن دیده نمی شد، به همین دلیل این لایحه اصلاح شد و با امضای آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مجددا به مجلس آمد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: در اصلاحات صورت گرفته هدف گذاری ها تقریبا مشخص شد و منابع سرمایه‌گذاری خاجی و مصارف آن نیز معلوم شد، اما هنوز عنوان لایحه اصلاح نشده است.

خدابخشی ادامه داد: در اولین جلسه کمیسیون تلفیق رئیس محترم مجلس حضور یافت و با بررسی شرایط کشور و منطقه و جهان اولویت هایی را علاوه بر اولویت های مدنظر دولت برای توجه دادن در برنامه ششم توصیه کرد که از جمله آنها توجه به صندوق های بازنشستگی و بودجه ریزی بر مبنای عملکرد بوده است.

وی از تشکیل چهار کمیته امور عمومی، امور اقتصادی و زیربنایی، امور فرهنگی و اجتماعی، سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی در کمیسیون تلفیق برنامه خبر داد و اظهار داشت: در جلسه هیت رئیسه کمیسیون مقرر شد، نشستی در روز سوم مهر ماه با مشارکت کارشناسان اقتصادی و روسای ادوار گذشته کمیسیون و سازمان برنامه و بودجه در مجلس برگزار شود تا محتوای کارشناسی برنامه غنی تر شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره مهمترین بخش اصلاحات صورت گرفته توسط دولت و همچنین بخش های مناقشه برانگیز برنامه ششم در کمیسیون، تصریح کرد: تغییراتی که دولت داشته مربوط به ۴ ماده بوده است که از جمله در ماده یک هدف گذاری‌ها، منابع مالی سرمایه گذاری و مصارف آن اصلاح شده است.

خدابخشی گفت: هدف گذاری مربوط به کاهش نرخ بیکاری نیز در آخرین اصلاحاتی که با امضای رئیس جمهور به مجلس تقدیم شده حذف شده است؛ ابتدا در لایحه آمده بود که در پایان برنامه ششم نرخ بیکاری از ۱۱ درصد فعلی به ۷ درصد کاهش می یابد، اما در آخرین اصلاحات این هدف گذاری حذف شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد انتقاد رئیس مجلس نسبت به بی توجهی برنامه ششم به حوزه ورزش گفت: کمیسیون های تخصصی مجلس پیشنهادات خود را در همه موضوعات به کمیسیون تلفیق ارائه کرده اند و ما می توانیم اصلاحات لازم از جمله در حوزه وزش را اعمال کنیم.

کد N1429086

وبگردی