آفتاب

آذربایجان غربی در مسیر تبدیل شدن به قطب قطعات‌سازی و لوازم یدکی

آذربایجان غربی در مسیر تبدیل شدن به قطب قطعات‌سازی و لوازم یدکی

ایلنا: استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان ظرفیت‌های خوبی در تولید قطعات یدکی دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، شب گذشته اولین نمایشگاه خودرو و لوازم جانبی در ارومیه افتتاح شد. در ابتدای مراسم افتتاحیه استاندارد آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان از ظرفیت‌های خوبی برای تولید قطعات یدکی برخوردار است ، گفت: در سال 1370 یک شرکت ایرانی با همکاری یک شرکت ایتالیایی اقدام به تولید تراکتور در این استان کرد و متعاقب آن قطعات یدکی در شهرهای آذربایجان غربی تولید شد.

قربانعلی سعادت ادامه داد: همین امر نشان می‌دهد که استان ظرفیت تولید قطعات یدکی را داراست و ما امیدواریم در حاشیه این نمایشگاه بتوانیم قراردادهای خوبی به امضا برسانیم.

در ادامه مراسم افتتاحیه، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران آب در این استان گفت: بیشتر فعالیت‌های اقتصادی این استان کشاورزی است اما با توجه به بحران آب و مشکلات زیست محیطی فعالیت در این حوزه در معرض خطر قرار گرفته است.

بهادری ادامه داد: بر همین اساس لازم است که سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در بخش‌های مختلف به خصوص صنعت صورت بگیرد تا بحران اشتغال کمتر شود.

در حاشیه این مراسم، مدیران و نمایندگان مجلس استان آذربایجان غربی از صادر کننده نمونه سال در این استان تقدیر کردند.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه خودروی ارومیه با حضور بیش از 110 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های این شهر در مساحتی نزدیک به 12 هزار متر مربع دایر شده است و به سبب هم مرز بودن این استان با 4 کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم، اهمیت این نمایشگاه دو چندان شده است.

کد N1429027

وبگردی