آفتاب

یک نویسنده: سفرنامه نویسی در سالهای اخیر فراموش شده است

یک نویسنده: سفرنامه نویسی در سالهای اخیر فراموش شده است

تهران- ایرنا- نویسنده نام آشنای ادبیات کشور گفت: سفرنامه نویسی در سالهای اخیر فراموش شده و رنگ باخته است.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، رضا امیرخانی با معرفی کتاب «جانستان کابلستان» در پویش کتاب خوان مجازی شرکت کرد.
وی در ویدئویی برای طرح کتاب خوان مجازی، ضمن معرفی این کتاب و با اشاره به فراموش شدن سفرنامه نویسی در سال های اخیر، نگارش «جانستان کابلستان» را بازگشتی به این ژانر مهم و از یاد رفته و احیای آن عنوان کرد.
نویسنده کتاب «ارمیا» در بخشی از این ویدئو با انتقاد از سفرهای فاقد جذابیت و تکراری این دوره می گوید: در سفرهای ما دیگر خیلی اتفاق های خاصی رخ نمی دهد، برای همین سفرنامه ها به یک معنا از بین رفته اند و سالهاست کسی روی آن کار نکرده، برای همین با خود فکر می کردم که چگونه می توان قالب سفرنامه را بار دیگر احیا کرد؟
خالق رمان تحسین شده «من او» جانستان کابلستان را تلاشی در جهت احیای قالب سفرنامه نویسی عنوان کرده و می افزاید: در این کتاب سعی کردم بار دیگر سراغ سفرنامه نویسی بروم و از ابتدا آن را بسازم به همین دلیل اولین کاری که انجام دادم به هیچکدام از تورهای مسافرتی که اغلب مردم با آنها سفر می کنند نرفتم و به جای آن به اتفاق خانواده عازم افغانستان شدم، جانستان کابلستان ماجرای سفر یک نویسنده و خانواده اش به افغانستان است.
«جانستان کابلستان» سفرنامه ای خواندنی و متفاوت از این نویسنده توانمند ادبیات کشور است که در سال 1390 توسط نشر افق در 348 صفحه منتشر و به بازار نشر وارد شده است.
این کتاب یکی از چهار عنوان معرفی شده از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در طرح کتاب خوان شهریورماه 1395 است.
بر اساس این گزارش، کتاب خوان مجازی پویشی است که از ابتدای سالجاری در ادامه سلسله نشست های کتاب خوان شکل گرفت و طی فراخوانی از عموم مردم و نخبگان در حوزه های مختلف دعوت می کند تا کتاب مورد علاقه خود را در قالب فایل ویدئویی (به مدت یک الی هفت دقیقه) از طریق ارسال به شناسه کاربری در پیام رسان تلگرام recive_ketabclip@، در فضای مجازی به اشتراک گذارند.
لینک معرفی کتاب های منتشر شده در پویش کتاب خوان مجازی در سایت نهاد کتابخانه های عمومی و یا با جستجوی @ketabclip در پیام رسان تلگرام، قابل مشاهده است.
فراهنگ**1880**1027
کد N1428849

وبگردی