آفتاب

نظر کاربران خبرآنلاین درباره تداوم زندگی مشترک / از ارائه راهکار تا مقصر دانستن همدیگر

نظر کاربران خبرآنلاین درباره تداوم زندگی مشترک / از ارائه راهکار تا مقصر دانستن همدیگر

نتیجه یک نظرخواهی در خبرآنلاین که درباره راهکارهای تداوم زندگی مشترک مطرح شد، موارد مختلفی از لزوم اصلاح قوانین و مشاوره پیش از ازدواج تا اتهام به همدیگر را در بر گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در میان آمارهایی كه از كاهش ازدواج و افزایش طلاق خبر می‌دهند و در بین هشدارهایی كه درباره روند رو به رشد طلاق عاطفی و دور شدن زن و شوهرهای جوان مطرح می‌شود، هفته ازدواج،‌ بهانه‌ای شد تا نظر كاربران خبرآنلاین را درباره این مسائل جویا شویم.

از آنجا كه بیشترین طلاق‌ها در سال‌های اول زندگی مشترك رخ می‌دهد، در نظرخواهی با عنوان «افزایش دوام زندگی خانوادگی در سالهای نخست ازدواج» نظر خوانندگان خبرآنلاین را جویا شدیم تا بگویند به عقیده آنها برای محكمتر كردن چارچوب‌های خانواده، چه كارهایی می‌توان كرد؟

عده‌ای از كاربران، طلاق را پدیده‌ای دانستند كه تنها به كشور ما محدود نمی‌شود و به تغییرات اجتماعی جهانی مربوط می‌شود؛ مانند حسین كه نوشته: افزایش طلاق، معلول تغییرات اجتماعی است و تغییرات اجتماعی در ذات همه جوامع هست و بر اثر گذر زمان رخ میده.

برخی به اصلاح قوانین اشاره‌ كرده‌اند: قوانین باید تصحیح بشوند تا حقوق زن و مرد در زندگی مشترک و زناشویی برابر شود تا هر دو برای زندگی مشترکشان تلاش کنند. با تلاش برابر و سهم برابر مسلما رابطه عشق و دوستی به جای رابطه ارباب و رعیتی به وجود می آید و نظام دوستی پایدارتر از نظام برده داری است ... الان دیگه نمیشه مث 50 سال قبل فکر کرد، قانون تصویب کرد و..... و انتظار دوام خانواده هم داشت. قانون ما باعث اصلی طلاقه. زن باید مطیع باشه مرد هم مثل...... کار کنه. به نظر شما کجای این زندگی مشترک؟ مشترک یعنی نصف نصف ... شرایط ازدواج هم باید برابر باشه، حذف مهریه، هر دو طرف حق طلاق داشته باشن، خروج از کشور نیاز به اجازه نداشته باشن.

عده دیگری، بر لزوم آموزش و آمادگی پیش از ازدواج تاكید كرده‌ و گفته‌اند: با تغییر فرهنگ، ضرورت تغییر نوع تربیت فرزندان توسط پدر و مادرها که قرار هست زوج های آینده بشوند، احساس می شود. آموزش‌هایی درخصوص انتخاب درست همسر؛ انتخابی منطقی و عقلانی. وقتی مهره اول درست انتخاب شود، بعید است که در زندگی به بن بست برسیم. پس برای اینکه جلوی طلاق را بگیریم باید در انتخاب دقت کنیم.... اگر مدت زمان دوران نامزدی افزایش پیدا بکنه، مثلا یکسال به بالا، شناخت دو طرف از هم بیشتر میشه ... طلاق باید قبل از ازدواج پیشگیری شود. دختری که برای استقلال بیشتر و بهبود اوضاع اقتصادی اش ازدواج می‌کند، پسری که فقط برای ارضای نیازهایش و البته استقلال بیشتر و گرفتن پول زیاد از پدرش ازدواج می‌کند، زندگی‌شان دوام نخواهد داشت ... یكی از ملزومات كاهش طلاق، مشاوره واقعی و اصولی قبل و حین ازدواج است. الان شما میبینید که مشاوره های حال حاضر دادسراها که مشاوره قبل طلاق هست اصلا اصولی نیست و باید به جای آن، بر مشاوره پیش از ازدواج تاكید كرد ... به نظر من در جامعه ما شرایطی فراهم نیست که زن و مرد یا دختر و پسر خود و طرف مقابل را قبل از ازدواج خوب بشناسند. مردان ما چقدر از نیازهای جسمی و روحی زنان خبر دارند؟ زنان چقدر از نیازهای روحی و جسمی مردان خبر دارند؟

بعضی دیگر هم به لزوم مراقبت‌های پس از ازدواج نسبت به رابطه تاكید كرده‌اند: مراجعه مرتب به مشاور خانواده و جلوگیری از کهنه شدن و وسعت گرفتن کدورت ها و درگیری‌ها.

در كنار این،‌ بعضی افراد به متهم كردن جنس مكمل پرداخته‌اند،‌ به طور مثال نوشته‌اند: خانم‌ها توقع و افاده‌شون را پایین بیارن و دنبال چشم و هم چشمی و حسودی نباشن همه‌چی درست میشه ... مردان می توانند با دادن پول فراوان و تمام نشدنی به همسر خود از بسیاری از طلاقها جلوگیری كنند وگرنه بهانه ها شروع شده و هزاران اشكال پیدا می كنید.
و البته خانم‌ها به این اظهارات جواب داده‌اند: به نظرم بعضی پسرها زیادی سریالهای صداسیما را نگاه کرده اند و الان فکرمیکنند که دخترها چشمشان به در است و منتظرند تا او با هراخلاق گندی و هرعقیده ای و هرشرایطی بیاید و سویچ ماشینش را نشان دهد تا دختره یهو برایش غش و ضعف برود.

گفتنی است، نظراتی که در این خبر و نظرخواهی منتشر شده‌اند، هیچ کدام رای و نظر خبرآنلاین نیست، خبرآنلاین تنها نظرات مخاطبان خود را منتشر می کند. شما می‌توانید همچنان در این نظرخواهی شركت كنید.

47234

کد N1428809

وبگردی