آفتاب

آخرین وضعیت هیرکان، ماده پلنگ رهاسازی شده در پارک ملی گلستان

آخرین وضعیت هیرکان، ماده پلنگ رهاسازی شده در پارک ملی گلستان

«هیرکان»، توله پلنگ ماده ای که ۲سال قبل به همراه برادرش در شهرستان کردکوی پیدا شده بود، سوم شهریورماه پس از نصب گردنبند ردیاب ماهواره ای در پارک ملی گلستان رهاسازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در مورد آخرین وضعیت هیرکان، گفت: نتایج حاصل از پایش های مستمر ماهواره ای و میدانی حاکی از شناسایی چشمه دوم و گسترش مسیرهای حرکتی ماده پلنگ رهاسازی شده است.

مجتبی حسینی اظهار داشت: داده های دریافتی و مشاهدات میدانی نشان از حرکت پلنگ به سمت غرب محل رهاسازی است که از زیستگاه های صخره ای منحصربه فرد و دارای جمعیت مناسب کل و بز در پارک ملی گلستان است.

دوربین های تله ای که پیرامون زیستگاه محل رهاسازی تعبیه شده، تصویر هیرکان را در دو شب متوالی و ساعت های مختلف به ثبت رسانده و تصاویر مذکور بیانگر سلامتی و رفتار طبیعی پلنگ رهاسازی شده است.

پایش های مستمر تا پایان شهریور ماه ادامه دارد تا بتوانیم با بررسی سرگین، تصویرهای ثبت شده دوربین های تله ای و … امکان موفقیت هیرکان در شکار را بررسی و ثبت کنیم.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در این خبر می افزاید، پس از اطمینان از زندگی طبیعی هیرکان در زیستگاه، پایش های ماهواره ای همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند تا در صورت بروز اتفاق خاص و غیرطبیعی، موارد پیگیری شود.

کد N1428744

وبگردی