آفتاب
اختصاصی ایرنا؛

سفیر پاکستان: حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان به پنج میلیارد دلار می رسد

سفیر پاکستان: حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان به پنج میلیارد دلار می رسد

تهران - ایرنا - سفیر پاکستان در تهران با بیان این که روابط تهران - اسلام آباد همواره دوستانه و صمیمی بوده است، گفت: حجم مبادلات تجاری دو کشور به پنج میلیارد دلار می رسد.

آصف علی خان درانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: ایران برادر پاکستان است و دو کشور مورد حمایت یکدیگر هستند که دارای روابط دوستانه قدرتمندی هستند.
وی همچنین در خصوص توافق هسته ای ایران و 1+5 و برجام تصریح کرد: با توجه به توافق ایران و 1+5 می توان گفت که از طریق این توافق و اقدام مشترک راه های بسیاری برای مسایل موجود ایجاد شده و تحریم های بین المللی علیه ایران کاهش یافته است.
سفیر پاکستان در تهران با بیان این که ما از سرمایه گذاری ایران در پاکستان استقبال می کنیم، افزود: به دنبال توافق هسته ای برخی مشکلات مانند مسایل بانکی با ایران که با آن مواجه بودیم رو به حل شدن است.
درانی همچنین به سفر فروردین ماه گذشته رییس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و همچنین امضای اسناد همکاری میان دو کشور در زمینه های صادرات برق، بیمه، اتاق های بازرگانی، برنامه راهبردی بازرگانی، رسانه ای، آکادمی و علمی، پزشکی، بهداشت و گردشگری از سوی وزیران مربوطه در حضور سران دو کشور اشاره کرد و یادآور شد: حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان در مدت چهار سال از یک میلیارد دلار به پنج میلیارد دلار افزایش می یابد.
وی تاکید کرد: در این چارچوب ایران و پاکستان بر بخش های انرژی و اقتصادی متمرکز شده اند.
سفیر پاکستان در تهران در خصوص پرداخت بدهی های پاکستان به ایران هم تصریح کرد: این موضوع از طریق سیستماتیک مقدور است و من در جریان میزان بدهی های پاکستان به ایران نیستم.
درانی همچنین درمورد آینده روابط ایران و پاکستان اظهار داشت: این روابط را نزدیک تر، برادرانه و مستحکم تر از گذشته می بینم.
سیام **6084 ** 1336
کد N1428640

وبگردی