آفتاب
از گوشه و کنار ۳۴۵۰۰ پورت اینترنت آماده واگذاری است

برخورداری 596 روستای همدان از اینترنت پرسرعت

برخورداری 596 روستای همدان از اینترنت پرسرعت

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان ضریب نفوذ اینترنت در استان را پایین دانست و گفت: ۳۴۵۰۰ پورت اینترنت در همدان آماده واگذاری است.قاسم ...

دنیای اقتصاد، همدان، محبوبه یادگاری:مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان ضریب نفوذ اینترنت در استان را پایین دانست و گفت: ۳۴۵۰۰ پورت اینترنت در همدان آماده واگذاری است.قاسم نظری‌پویا افزود: شرکت مخابرات استان دو میلیون مشترک دارد که خدمات بسیار متنوعی به آنها ارائه می‏دهد.وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‏های بسیار مهم توسعه هر جامعه توسعه شاخص‏های مخابراتی است، افزود: 751 هزار شماره تلفن نصب شده در استان وجود دارد که از این تعداد 607 هزار تلفن مشغول به‌کار بوده و 144 هزار تلفن ثابت ظرفیت آزاد در استان آماده واگذاری است.

نظری پویا با بیان اینکه میانگین ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان همدان 53/ 33 درصد است، اعلام کرد: ظرفیت بالای تلفن آزاد در استان وجود دارد ولی چون بخشی از جمعیت را روستاییان تشکیل می‏دهند، ضریب نفوذ پایین است.وی با بیان اینکه میانگین ضریب نفوذ تلفن ثابت شهر همدان 5/ 42 درصد است که از میانگین استانی بالاتر است، تصریح کرد: 3799 دستگاه تلفن همگانی در استان جانمایی شده تا شهروندان از آن استفاده کنند.مدیرعامل شرکت مخابرات همدان با بیان اینکه استان دارای 1083 روستا است، اظهار کرد: سال 87 تمام روستاهای استان دارای تلفن خانگی شدند که از این نظر همدان دارای رتبه نخست است.

وی با اعلام اینکه 111 هزار و 800 پورت دیتا و ADSL در استان نصب شده است، گفت: از این تعداد 77 هزار و 300 پورت به مشترکان واگذار شده و 34 هزار و 500 پورت با ظرفیت آزاد برای واگذاری وجود دارد.مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با اعلام اینکه مصرف پیک پهنای باند در استان 2/ 3 گیگابایت بر ثانیه است، اظهار کرد: میانگین مصرف در کشور به ازای هر کاربر 8 گیگابایت در ثانیه بوده که این رقم در استان همدان 7/ 8 گیگابایت در ثانیه است.

نظری پویا اعلام کرد: مدتی است به دنبال این هستیم تا موانعی را که سبب نارضایتی مشترکان اینترنت پرسرعت می‏شود برطرف کنیم که مشترکان دارای مشکل قطعی بالای اینترنت شناسایی شده و کارشناسان شرکت مخابرات با آنها تماس می‏گیرند تا برای بررسی و رفع مشکل اینترنت به منزل مشترک مراجعه کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: یک تا دو ماه آینده تغییر محسوسی در این زمینه ایجاد شود و بتوانیم رضایت مشتریان را جلب کنیم.مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان ضریب نفوذ اینترنت در استان را پایین دانست و گفت: اگر بخواهیم مدعی باشیم به دنبال تحقق دولت الکترونیک هستیم باید به سمت استفاده از اینترنت برویم و برای این نیاز است تا از سرویس‏های اینترنتی استفاده کنیم.

وی با اعلام اینکه 50 درصد ظرفیت ایجاد شده اینترنت پرسرعت در روستاها استفاده نمی‏شود، اعلام کرد: 596 روستای استان از اینترنت پرسرعت برخوردار است که از این تعداد 285روستا از محل اعتبارات داخلی و بقیه از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده‏اند. باقیمانده روستاها از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال دارای اینترنت پرسرعت می‏شوند.

کد N1428515

وبگردی