آفتاب

هرمزگان، بهشت سرمایه‌گذاران بندری و دریایی ایران

هرمزگان، بهشت سرمایه‌گذاران بندری و دریایی ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران گفت: امسال قرارداد 18 طرح ...

دنیای اقتصاد، بندرعباس:مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران گفت: امسال قرارداد 18 طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش 5400 میلیارد ریال در بندر شهیدرجایی به امضا رسیده یا طی ماه‌های آینده منعقد خواهد شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی به طرح‌های سرمایه‌گذاری بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره و اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 3 قرارداد سرمایه‌گذاری مجموعا به ارزش 561 میلیارد ریال در زمینه احداث تاسیسات بازیافت پسماند شناورها، ساخت آب شیرین‌کن و مرکز خدمات تعمیرگاهی و شست‌وشوی کانتینر در بندر شهیدرجایی منعقد شده است. وی با اشاره به اینکه تعداد 5 طرح سرمایه‌گذاری به ارزش 1860 میلیارد ریال در زمینه‌های احداث مخازن نفتی، پایانه کالای صادراتی و ترانزیتی در مرحله امضای قرارداد است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری 10 طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش 2960 میلیارد ریال در این بندر از مرحله مذاکره به عقد قرارداد خواهد رسید. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: سال گذشته نیز 11 قرارداد سرمایه‌گذاری در بندر شهیدرجایی به ارزش 2100 میلیارد ریال منعقد شد. ایدنی عمده این طرح‌ها را مربوط به سرمایه‌گذاری در ساخت مخازن نفتی، پایانه کانتینری، پایانه طبقاتی نگهداری خودرو، مراکز خدماتی رفاهی، آزمایشگاه استاندارد فرآورده نفتی و فلزشناسی و تعمیرگاه تجهیزات بندری اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن توصیف بنادر این استان به‌ویژه بندر شهیدرجایی به‌عنوان «بهشت سرمایه‌گذاران بندری و دریایی ایران»، از پیش‌بینی یک بسته حمایتی ویژه برای سرمایه‌گذاران خبر داد و افزود: معرفی شركت‌هاي واجد شرایط به صندوق وجوه اداره شده سازمان بنادر برای دریافت تسهيلات وام کم‌بهره، تضمین سرمایه‌گذاران از سوی سازمان در بانک‌ها و عقد قراردادهای بلندمدت از موارد این بسته حمایتی است که شرکت‌های بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

کد N1428514

وبگردی