آفتاب

مذاکره ایران و هند برای لغو ویزا

مذاکره ایران و هند برای لغو ویزا

همشهری آنلاین: سفیر هند در ایران گفت: لغو ویزای دو کشور ایران و هند برای ایجاد ارتباط بیشتر بین این دو کشور در حال بررسی است.

سائوراب کومار، سفیر هند در ایران به مهر گفت: در آینده ارتباطات بین ایران و هند بیشتر می‌شود در این زمینه صحبت‌های خوبی با مسئولان در ایران انجام شده است. از ایجاد ارتباطات بیشتر نیز استقبال می‌کنیم. همچنین می‌خواهیم که ویزای ایران و هند برای گردشگران هر دو کشور آزاد شود تا ارتباطات نزدیک تر شود.

وی گفت: برای لغو ویزای دو کشور نمی‌توانم زمان اعلام کنم اما می‌توانم بگویم که لغو ویزای ایران و هند در حال بررسی است. در ایام نوروز ایرانی‌های زیادی به هند می‌آیند ما روزانه ۱۲۰ ویزا در ایام نوروز و سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار ویزای توریستی صادر می‌کنیم.

وی همچنین درباره مذاکرات بین سفارت هند با صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی گفت: در هند نیز موسسه‌ای به نام باستان شناسی وجود دارد که مانند این صندوق کار مرمت و احیا بناهای تاریخی را انجام می‌دهد. در هند نیز مشکل بودجه دولتی برای احیاء بناهای تاریخی وجود دارد و ما نیز با چالشی مشابه چالش‌های مالی شما مواجه هستیم.

کومار افزود: ما هم بناهای تاریخی زیادی داریم و برای ما بسیار رزشمند است که بتوانیم از تجارب ایران استفاده کنیم. بنابراین برای ما بسیار خوب است که بتوانیم با هم ارتباط بیشتری برقرار کرده و به تبادل اطلاعات و تجارب مختلف در زمینه مرمت و احیاء بناهای تاریخی بپردازیم.

کد N1428172

وبگردی