آفتاب

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل به حزب راست افراطی اتریش هشدار داد

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل به حزب راست افراطی اتریش هشدار داد

وین - ایرنا - خبرگزاری اتریش (آپا) اعلام کرد که زید رعد الحسین کمیسv عالی حقوق بشر سازمان ملل به نوربرت هوفر کاندیدای ریاست جمهوری اتریش از حزب راست افراطی هشدار داد.

به گزارش آپا، رعد الحسین امروز در نطق خود در لاهه، نوربرت هوفر اتریشی و سیاستمدار افراطی هلندی خیرت ویلدرس را متهم به عوام فریبی و خیالبافی سیاسی کرد.
وی تاکید کرده است که جامعه بین المللی بایستی علیه سیاستمداران جناح راست ایستادگی کند.
زید رعد الحسین گفت : دروغ ، تشویش اذهان عمومی و گفتن نیمی از حقایق به مردم من را عصبانی می کند. آنها می خواهند با عوام فریبی طرفداران بیشتری را جذب خود کنند.
کمیسر عالی حقوق بشر ادامه داد: من معتقدم که این اظهار نظرها از طرف جناح های راست افراطی منجر به از بین رفتن اتحاد های مذهبی و قومی می شود.
پیشتر خیرت ویلدرس رهبر عوامگرای راست افراطی هلند (PVV) بعد از آن که اعلام کرده بود در صورت ورود حزبش به پارلمان , تمام مسجد و مدارس اسلامی در در کشورش را می بندد در توییتر خود خواستار ممنوعیت استفاده از قرآن نیز در مراکز عمومی شد.
نوربرت هوفر کاندیدای ریاست جمهوری اتریش از حزب راست افراطی (آزادی خواه) نیز قبلا اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات قوانین پذیرش پناهجویان را سخت و پوشش برقع را نیز به طور کامل ممنوع می کند.
حزب وی همچنین خواستار ممنوع شدن فعالیت همه انجمن های اسلامی، کودکستان ها و مدارس مذهبی شد.
شبک **اروپام**441 **1917
کد N1428151

وبگردی