آفتاب
سخنگوی وزارت امور خارجه:

ولیعهد عربستان باید پاسخگوی ملت های داغدار حادثه منا باشد/ حکام سعودی از پذیرش مسئولیت فاجعه منا شانه خالی می کنند

ولیعهد عربستان باید پاسخگوی ملت های داغدار حادثه منا باشد/ حکام سعودی از پذیرش مسئولیت فاجعه منا شانه خالی می کنند

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ولیعهد عربستان که اینچنین بر لزوم حفظ امنیت حج تأکید می کند باید درماندگی دولتش را در حفظ امنیت حج در سال گذشته به یاد آورده و پاسخگوی ملت های داغدار حادثه دردناک منا باشد.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی امروز -سه شنبه- در واکنش به اظهارات اخیر ولیعهد عربستان، این سخنان را تکراری و نوعی «فرار به جلو» حکام آل سعود توصیف کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سران سعودی همچنان با تکرار اتهامات ناروای خود نسبت به سیاسی سازی مناسک حج از سوی ایران سعی در پیشبرد بازی مکرر، بی حاصل و سلب مسئولیتی سنگین از خود دارند که یک سال است از انجام آن شانه خالی می کنند.
قاسمی تصریح کرد: حاکمانی که امروز داعیه حفاظت از آموزه های اسلامی را دارند باید پیش از آن به تعقیب قضایی مقصرانی همت گمارند که جان حجاج مظلوم را بی ارزش شمرده و مانع از تشکیل هیأت حقیقت یاب بین المللی اسلامی شدند.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن ابراز تأسف از اظهارات نابخردانه ولیعهد عربستان تأکید کرد: نتایج ناتوانی و ناکارآمدی در برگزاری حج و بروز فاجع بزرگ انسانی در این مراسم متوجه حاکمانی است که نه تنها از کشته شدن هزاران تن از مهمانان بیت الله الحرام ابراز تأسف نکرده اند، بلکه مستقیم و غیر مستقیم ملت های مسلمان منطقه را قربانی بازی های سیاسی فریبکارانه خود می کنند.
سیام**3070**1449
کد N1428137

وبگردی