آفتاب

دیدار رهبران آمریکا و کره جنوبی در حاشیه اجلاسه آسه آن در لائوس

دیدار رهبران آمریکا و کره جنوبی در حاشیه اجلاسه آسه آن در لائوس

تهران - ایرنا - خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز سه شنبه در گزارشی از وینتیان از دیدار روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی در حاشیه اجلاس سالانه سران کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) در لائوس خبر داد.

براساس این گزارش، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا امروز در دیدار با پارک گئون های، همتای کره جنوبی اش در باره موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.
وی که از دعوت شده های به این اجلاس است، اقدام اخیر کره شمالی برای پرتاب سه موشک بالستیک میانبرد به سوی دریای ژاپن را اقدامی تحریک آمیز در شبه جزیره کره و در واقع بین المللی خواند و آنرا از جمله دغدغه های مشترک آمریکا و هم پیمانان منطقه آن یعنی ژاپن و کره جنوبی توصیف کرد.
اوباما، کره جنوبی را یکی از قدیمی ترین و نزدیک ترین متحدان آمریکا خواند و افزود: ائتلاف و همکاری واشنگتن و سئول رکن اساسی صلح و امنیت نه تنها در شبه جزیره کره، بلکه در سراسر منطقه است.
وی همکاری دو کشور را ضامن مقابله با هرگونه تهدیدی دانست و افزود: 'بطور مثال همکاری دفاع موشکی ما موسوم به تاد صرفا جنبه دفاعی دارد و علیه تهدیدات کره شمالی است'.
براساس این گزارش، این دو رهبر آمریکایی و آسیایی که بعد از ملاقات ماه مارس (فروردین) گذشته خود در حاشیه اجلاس امنیت هسته ای در واشنگتن امروز برای نخستین بار با هم دیدار می کنند، همچنین در باره توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دوجانبه و همکاری دو کشور در سازمان های بین المللی به ویژه برای حل شبه جزیره کره مذاکره کردند.
آساق**1378**1856
کد N1428127

وبگردی