آفتاب

درخواست فعالان صنعت چوب برای افزایش تعرفه واردات باهدف حمایت از تولید داخلی

درخواست فعالان صنعت چوب برای افزایش تعرفه واردات باهدف حمایت از تولید داخلی

تهران- ایرنا- فعالان صنعت چوب که در نخستین نمایشگاه صنایع چوب در شهر آفتاب تولیدات خود را به نمایش گذاشته اند، با هدف حمایت از صادرات و جلوگیری از واردات بی رویه در این صنعت، افزایش تعرفه واردات در این بخش را خواستار شدند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، ابزار، یراق آلات و تجهیزات وابسته صنایع چوب از دیروز(دوشنبه) در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب آغاز به کار کرده است و تا نوزدهم شهریورماه ادامه دارد.
یک تولیدکننده ماشین آلات صنعت چوب در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: وضعیت صنعت چوب نسبت به سایر صنایع خوب است اما واردات بی رویه محصولاتی که در داخل تولید می شود، می تواند به تعطیلی تولیدی های صنعت چوب منجر شود.
جاهد سردانی با بیان اینکه اکنون انواع دستگاه وکیوم(مکنده)، منبت و ... در کشور تولید می شود، بر جلوگیری از واردات بی رویه ماشین آلات صنایع چوب تاکید کرد.
وی، راهکار پیشگیری از این مشکلات را «افزایش تعرفه های گمرکی» دانست.
علیرضا آرامش از دیگر فعالان صنعت چوب نیز در این ارتباط گفت: اگر قوانین حمایتی از صادرات به درستی اجرا و از صادرکننده حمایت شود، می توان بازار های منطقه را در دست گرفت.
وی با یادآوری اینکه تولیدکنندگان ایرانی در سال های گذشته، به کشورهای عراق، ارمنستان و تاجیکستان ماشین آلات صنعت چوب صادر می کردند، گفت: تاکنون تسهیلاتی برای توسعه صادرات دستگاه های مرتبط با صنعت چوب دیده نشده است.
وی خاطرنشان ساخت: همیشه صادرات هزینه های زیادی به دنبال دارد که در کم رنگ تر شدن صادرات تاثیرگذار است.
این فعال صنعت چوب افزود: قوانین صادراتی، حمایت کننده است اما در زمان اجرا آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی گیرند.
به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه 60 شرکت در بخش های مختلف صنعت چوب از جمله تولید ماشین آلات، یراق و ابزار و صنایع وابسته از نقاط مختلف کشور در 6 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی حضور دارند.
اقتصام**9189** 2023
کد N1428050

وبگردی