آفتاب

ایران در صنعت بازی سازی رایانه ای توانایی قطب شدن دارد

ایران در صنعت بازی سازی رایانه ای توانایی قطب شدن دارد

تهران- ایرنا- دبیر امور بین الملل جشنواره بازیسازان مستقل ایران گفت: ایران در صنعت بازی رایانه ای پیشرفت های قابل توجهی داشته است و می تواند به عنوان قطب تولید کننده بازی شناخته شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، کیوان قیصری روز سه شنبه در نشست خبری سومین دوره جشنواره بازیسازان مستقل ایران اظهار کرد: ایران در صنعت بازی پیشرفت های قابل توجهی تاکنون داشته است، ما قابلیت داریم که بازی را نه تنها برای کل ایران بلکه به صورت بومی گسترده کنیم و به عنوان قطب تولیدکننده شناخته شویم.
وی ادامه داد: تاکنون موفق شده ایم حضور چندین شرکت از کشورهای آلمان، چین و ترکیه را برای حضور در جشنواره جلب کنیم.
قیصری افزود: هدف این است که دید جهان را نسبت به بازی های خود ارتقا دهیم. جامعه نسبت به بازی سازان مستقل در ایران شناخت ندارد و با این جشنواره می توان شناخت ایجاد کرد تا صنعت بازی سازی پیشرفت داشته باشد و در آینده ای نزدیک به عنوان یک قطب تولیدکننده در خاورمیانه معرفی شویم.
وی با بیان اینکه ما دانش فنی برای بومی سازی بازی های خارجی را داریم، اظهار داشت: بسیاری از افراد از بازی های غیرایرانی استفاده می کنند که از ضعف های بزرگ ماست و امیدواریم به زودی آن را جبران کنیم. هزینه بومی سازی برای شرکت ها هنگفت نیست. بومی سازی شامل چند بخش مثل ترجمه، حذف یا افزودن یک سری کاراکتر است که هزینه هنگفتی برای شرکت ها ندارد. اگر با شرکت های خارجی تعامل داشته باشیم به راحتی می توانیم بازی ها را بومی کنیم.
در ادامه حسین جلیلوند دبیر ستاد توسعه زیست فناوری نیز گفت: ستاد توسعه زیست فناوری وظیفه سیاستگذاری برای توسعه فناوری زیستی در جامعه را عهده دار است. در واقع یک بخش وظایف، ترویج است که ستاد برنامه ای برای دانش آموزان دارد که این برنامه سیستماتیک است.
وی ادامه داد: بازی های رایانه ای امروز یک ابزار قدرتمند برای انتقال مفاهیم است، اگر در عرصه It انقلابی اتفاق افتاد، در آینده در دست بازی هاست. یکی از کارهایی که دنبال می کنیم ساخت بازی هایی مرتبط با فناوری زیستی است که اولویت ما انتقال این مفاهیم به دانش آموزان است.
جلیلوند گفت: از بازی سازانی که توانایی انتقال این مفاهیم و جذب مخاطب را داشته باشند، حمایت می کنیم، زیرا نمی خواهیم بازی هایی بی مخاطب و بی کیفیت تولید شود.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره بازی سازان مستقل را به عنوان مرجع برای گردهمایی بازی سازان خلاق شناختیم و پیشنهاد دادیم که در این دوره از جشنواره بخش ویژه زیست فناوری تشکیل شود.
جلیلوند افزود: این بخش با سه موضوع ساخت بازی، تیم بازی نامه و ساخت کاراکتر با داوری های تخصصی در هر موضوع فعالیت می کنند. از تیم ها و بازی سازانی که آثارشان برگزیده شود، حمایت های مادی و معنوی می کنیم. وظیفه خود می دانیم که مفاهیم مرتبط با فناوری زیستی را برای بازی سازان شرکت کننده در جشنواره بازی سازان مستقل تفهیم کنیم که این مسئله از طریق سایت به آنها اطلاع رسانی می شود.
سومین دوره جشنواره بازیسازان مستقل آذر ماه برگزار می شود.
فراهنگ**9338**1027
کد N1427653

وبگردی