آفتاب

اندونزی به سهمیه حج دیگر کشورها چشم دارد

اندونزی به سهمیه حج دیگر کشورها چشم دارد

کوالالامپور – ایرنا - دولت اندونزی که در تلاش برای به دست آوردن سهمیه بیشتر حج از دولت عربستان سعودی است روز سه شنبه بر استفاده از سهمیه حج کشورهایی که مورد استفاده قرار نمی گیرد، تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، 'لقمان حکیم سیف الدین' وزیر امور مذهبی اندونزی که در شهر جده در عربستان سعودی به سر می برد، در بیانیه ای اعلام کرد: اندونزی خواستار سهمیه بندی حج متناسب با جمعیت مسلمانان اندونزیایی و استفاده از سهمیه کشورهایی است که از سهمیه خود در حج استفاده نکرده اند.
وی ابراز امیدواری کرد که دولت عربستان سیاستی متناسب با لیست انتظار طولانی شهروندان کشورش برای حج را در نظر گرفته و با درخواست استفاده از سهمیه کشورهایی که از سهمیه خود استفاده نمی کنند، موافقت کند.
براساس گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، این مقام بلندپایه اندونزی همچنین اعلام کرد که تاکنون سهمیه حج براساس یک در ازای هر یکهزار نفر جمعیت بوده است. این در حالی است که برخی کشورها از حداکثر سهمیه خود استفاده نمی کنند و برخی دیگر در لیست انتظار طولانی مدت باقی می مانند.
طی چند سال گذشته سهمیه سالانه حج کشور اندونزی به دلیل توسعه مسجد الحرام به 168 هزار و 800 نفر کاهش یافته است.
آنتارا گزارش داد در نتیجه این سیاست گذاری ها، مدت زمان انتظار مسلمانان اندونزیایی برای رسیدن نوبت انجام مناسک حج بیش از 20 سال به طول می انجامد که این امر باعث افزایش زائران میانسال این کشور و اثرات منفی بر سلامت آنها طی برگزاری مراسم حج شده است.
وزیر امور مذهبی اندونزی با اشاره به دیگر مشکلات حجاج اندونزیایی و محدودیت قابل توجه، گفت تاخیر در صدور روادید به علت فقدان هماهنگی و ارتباط میان سازمان های مسئول از جمله این مشکلات است.
آساق**241**1611
کد N1427585

وبگردی