آفتاب

سرپرست دانشگاه فرهنگیان: محور فعالیت این دانشگاه تربیت معلم فکور است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان: محور فعالیت این دانشگاه تربیت معلم فکور است

مشهد- ایرنا- سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: محور فعالیت در این دانشگاه بر اساس تربیت دانشجومعلمان بر اساس معلم فکور است.

محمود مهرمحمدی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مدرسه موقوفه عبدالله رضوی در مشهد گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معلم فکور یکی از مهمترین ویژگیهای حرفه معلمی است که به عنوان عنصر فکور در صحنه تعلیم و تربیت حاضر می شود.
وی ادامه داد: موقعیت شناسی معلم و اتخاذ تدابیر متناسب با موقعیت کلاس و دانش آموز از مسائل بسیار مهم و خاص است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال نخستین گروه دانش آموختگان این دانشگاه که در قالب تاکیدات و محورهای سند تحول بنیادین تربیت شده اند وارد عرصه مدرسه و تعلیم و تربیت می شوند.
وی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 27 هزار دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور روز اول مهر به عنوان معلم تازه نفس سر کلاس درس حاضر می شوند.
مهرمحمدی ادامه داد: 13 هزار نفر از این تعداد دانشجویان ورودی سال1391 به عنوان نخستین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هستند که با اتمام تحصیلاتشان به عنوان معلم به کلاس درس در مقطع ابتدایی می روند.
وی گفت: همچنین 9 هزار دانشجوی ورودی همین سال که به عنوان معلم دوره متوسطه تربیت شده اند روز اول مهر ماه آتی کار خود را در مدارس آغاز می کنند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان همچنی در بازدید از مدرسه موقوفه عبدالله رضوی در مشهد به عنوان تنها مدرسه ممتاز 'طرح مدیریت محور در کشور' آن را نمونه ای منحصر به فرد از یک مدرسه عالی و دارای ویژگیهای خاص ذکر و بیان کرد: نحوه مدیریت و تعلیم و تربیت در این مدرسه به شیوه و روال نوینی انجام می شود.
وی نقطه قوت فعالیت در این مجتمع را در همگام را تعلیم و تربیت دانش آموزان، آموزش حداقل یک حرفه و مهارت دانست و افزود: این اقدام می تواند موجب تضمین آینده دانش آموزان در کنار ادامه تحصیل باشد.
مجتمع شبانه روزی عبدالله رضوی 150 دانش آموز پسر یتیم و متعلق به حاشیه شهر مشهد و مناطق محروم را طبق نیت وقفنامه زیر پوشش آموزشی دارد.
مجتمع آموزشی موقوفه عبدالله رضوی که از سال 1374 فعالیت خود را آغاز کرده به عنوان تنها مدرسه ممتاز طرح مدیریت محور کشور از سوی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته انتخاب شد.
7496/1858
کد N1427125

وبگردی