آفتاب
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی:

گیلان در زمینه صادرات صنایع دستی الگو است

گیلان در زمینه صادرات صنایع دستی الگو است

انزلی - ایرنا - معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گیلان را به عنوان الگویی برای سایر استان ها در زمینه صادرات صنایع دستی دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا بهمن نامورمطلق غروب دوشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و گردشگری به میزبانی گیلان در منطقه آزاد انزلی، با تاکید براینکه گیلان نیازمند چنین رخداد ملی بود، اظهار کرد: در استان هایی که به لحاظ میزان و کیفیت صنایع دستی و حجم فعالیت های گردشگری نسبت به گیلان سطح پایین تری داشتند، سال ها قبل، چنین نمایشگاهی برگزاری شده بود.
وی با اشاره به برخورداری گیلان از مواهب طبیعی و منابع زیرزمینی و همچنین فرهنگ بالای مردم این استان افزود: مردم با فرهنگ، اصیل، مومن و خلاق این سرزمین از سرمایه های استان گیلان است.
نامورمطلق بر لزوم افزایش نقش آفرینی گیلانی ها درحوزه های گوناگون فرهنگی و گردشگری تاکید و تصریح کرد: حمایت از هنرمندان صنایع دستی، توسعه فضای کسب و کار درقالب برپایی نمایشگاه ها و صادرات محصولات به کشورهای مختلف در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی بوده و گیلان نیز به عنوان یکی از پایگاه های اصلی صنایع دستی کشور، باید در این حوزه پیشرو باشد.
وی ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو را موفقیتی بزرگ دانست و بیان کرد: انتظار می رود با پتاسیل های موجود در استان و زیرساخت های فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد انزلی، استان گیلان به عنوان قطب گردشگری در کشور و منطقه تبدیل شود.
نامور مطلق با تاکید بر افزایش کیفیت تولیدات صنایع دستی در راستای رقابت با محصولات خارجی و وارداتی در گیلان گفت: با توجه به سرمایه های موجود در این استان و پیشینه آن در حوزه صنایع دستی، گیلان می تواند به عنوان الگویی برای سایر استان ها در زمینه صادرات محصولات تولیدی برای عرضه در کشورهای منطقه باشد.
وی با تاکید بر ضرورت تلاش برای فراهم سازی شرایط شکوفایی گیلان در زمینه صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: ایجاد پردیس گردشگری در منطقه آزاد انزلی علاوه براحیای صنایع دستی گیلان، موجب حفظ هویت منطقه می شود.
نمایشگاه سراسری صنایع دستی و گردشگری در قالب 150 غرفه و با حضور هنرمندان 31استان کشور در محل دائمی نمایشگاه و همایش های بین المللی سازمان منطقه آزاد انزلی دائر شده و محصولات صنایع دستی کشور در 85 غرفه به معرض دید عموم درآمده است.
همچنین 45 غرفه این نمایشگاه به صنایع دستی استان گیلان اختصاص داشته و در 20 غرفه این نمایشگاه، فعالان صنعت گردشگری کشور فعالیت های مربوط به این حوزه را به نمایش گذاشته اند که علاقه مندان می توانند تا 19 شهریورماه جاری، همه روزه از ساعت 16 تا 22 از این نمایشگاه بازدید کنند.
2007/6030/7471*شبس*1613
کد N1426419

وبگردی